A magyar alter élvonala, saras cipők és a Békakirály – galéria az idei Fishing On Orfűről

Zene

Szokás szerint a nyári fesztiválszezont idén is az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, a Fishing On Orfű nyitotta meg június 26-án. Palágyi Barbara fotóriporter kollégánk képgalériája az utolsó napról készült.

A négy napos fesztivál az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, ahova már évek óta minden elővételes bérlet már előző decemberben elkel. Az alternatív zenerajongók idén is a Pécsi-tó közelében található gyönyörű zöld környezetben, a Panoráma Kempingben hallgathatták kedvenc koncertjeiket, ám ezúttal a kultúra is nagy hangsúlyt kapott.

 
Fotó: Palágyi Barbara
  

A közönségben főleg fiatal egyetemistákkal és a „törzsvendég” középkorúakkal lehetett találkozni, ahol az utóbbiakat még anno Lovasi András vonzotta be a Kispállal, vagy Beck Zoli a 30Y-nal. A 30Y és a Kiscsillag (a Kispál és a Borz „utózenekara”) természetesen idén is a Gyönyörök Kertje Nagyszínpadon (elnevezése Hieronymus Bosch festményére utal) lépett fel. Mellettük a nagyszínpadnál többek között az Ivan and the Parazol, a Quimby, a Carson Coma és sok más banda zenéjére lehetett táncolni. A további hat másik színpadon is a magyar alternatív zene legnagyobbjai koncerteztek (egy-két rap bandával kiegészülve). A víziszínpad pedig megint csak a Pécsi-tóban kapott helyet, ahol a zenészek az úszógumiban hesszelő fürdőzőket szórakoztatták.

 
Fotó: Palágyi Barbara

  

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

A nyitónapon egy hatalmas vihar vonult át a területen, ami sok fesztiválozó kedvét elvette a bulitól. Ám a lelkesebbek csuromvizesen is élvezték tovább a koncerteket, sőt a sárcsúszdákban és sártengerben dagonyáztak. Az utolsó két napra ennek nyomát már csak a saras cipőkön lehetett látni, a nagy melegben felszáradt minden.

A Képzőművészet on Orfű projekt nagynevű és fiatal művészek munkáit mutatta be. Több vásznon graffitiket és grafikai műveket láthattak az érdeklődők, a kreatívabbak egy 40 méteres falon alkothattak. A tábortűz helyén egy Fényorgona kerámiaszobor épült, sőt fényfestést és egyéb installációkat is meg lehetett csodálni. A kicsik pedig a Békakirály előtt könyöröghettek, hogy teljesítse kívánságukat a jövőben.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Békakirály
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Ivan and the Parazol 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Pannonia Allstars Ska Orchestra
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Az Amondó színpadon a Sorbonne Sexual
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Sorbonne Sexual énekese, Karádi Gergő
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Vad Fruttikra tombol a közönség
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A figyelők

  • SzSz

Az élet egy szürke erdő, amelyben mind egyformán bolyongunk – a film alapgondolata nem túl eredeti, ám láttunk már hasonló, bárdolatlan felvetésből egészen pofás horrort is kikerekedni.

Mindenütt férfi

Caroline Vignal rendezőnő azt a következtetést vonta le korábbi filmje, a Jó a szamár is (2020) sikeréből (egy César-díj és további hét jelölés), hogy az elhanyagolt, ám szere­leméhes negyvenes nők történe­teire van kereslet.

Bíró Kriszta: Kevert

Az elsősorban színésznőként ismert szerző könyve nem regény, de nem is a szó klasszikus értelmében vett novellagyűjtemény, s még az utóbbi bő tíz évben divatos novellafüzér címke sem illeszthető rá.