A magyar alter élvonala, saras cipők és a Békakirály – galéria az idei Fishing On Orfűről

Zene

Szokás szerint a nyári fesztiválszezont idén is az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, a Fishing On Orfű nyitotta meg június 26-án. Palágyi Barbara fotóriporter kollégánk képgalériája az utolsó napról készült.

A négy napos fesztivál az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, ahova már évek óta minden elővételes bérlet már előző decemberben elkel. Az alternatív zenerajongók idén is a Pécsi-tó közelében található gyönyörű zöld környezetben, a Panoráma Kempingben hallgathatták kedvenc koncertjeiket, ám ezúttal a kultúra is nagy hangsúlyt kapott.

 
Fotó: Palágyi Barbara
  

A közönségben főleg fiatal egyetemistákkal és a „törzsvendég” középkorúakkal lehetett találkozni, ahol az utóbbiakat még anno Lovasi András vonzotta be a Kispállal, vagy Beck Zoli a 30Y-nal. A 30Y és a Kiscsillag (a Kispál és a Borz „utózenekara”) természetesen idén is a Gyönyörök Kertje Nagyszínpadon (elnevezése Hieronymus Bosch festményére utal) lépett fel. Mellettük a nagyszínpadnál többek között az Ivan and the Parazol, a Quimby, a Carson Coma és sok más banda zenéjére lehetett táncolni. A további hat másik színpadon is a magyar alternatív zene legnagyobbjai koncerteztek (egy-két rap bandával kiegészülve). A víziszínpad pedig megint csak a Pécsi-tóban kapott helyet, ahol a zenészek az úszógumiban hesszelő fürdőzőket szórakoztatták.

 
Fotó: Palágyi Barbara

  

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

A nyitónapon egy hatalmas vihar vonult át a területen, ami sok fesztiválozó kedvét elvette a bulitól. Ám a lelkesebbek csuromvizesen is élvezték tovább a koncerteket, sőt a sárcsúszdákban és sártengerben dagonyáztak. Az utolsó két napra ennek nyomát már csak a saras cipőkön lehetett látni, a nagy melegben felszáradt minden.

A Képzőművészet on Orfű projekt nagynevű és fiatal művészek munkáit mutatta be. Több vásznon graffitiket és grafikai műveket láthattak az érdeklődők, a kreatívabbak egy 40 méteres falon alkothattak. A tábortűz helyén egy Fényorgona kerámiaszobor épült, sőt fényfestést és egyéb installációkat is meg lehetett csodálni. A kicsik pedig a Békakirály előtt könyöröghettek, hogy teljesítse kívánságukat a jövőben.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Békakirály
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Ivan and the Parazol 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Pannonia Allstars Ska Orchestra
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Az Amondó színpadon a Sorbonne Sexual
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Sorbonne Sexual énekese, Karádi Gergő
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Vad Fruttikra tombol a közönség
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.