A magyar alter élvonala, saras cipők és a Békakirály – galéria az idei Fishing On Orfűről

Zene

Szokás szerint a nyári fesztiválszezont idén is az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, a Fishing On Orfű nyitotta meg június 26-án. Palágyi Barbara fotóriporter kollégánk képgalériája az utolsó napról készült.

A négy napos fesztivál az alternatív magyar rockzene egyik legfontosabb eseménye, ahova már évek óta minden elővételes bérlet már előző decemberben elkel. Az alternatív zenerajongók idén is a Pécsi-tó közelében található gyönyörű zöld környezetben, a Panoráma Kempingben hallgathatták kedvenc koncertjeiket, ám ezúttal a kultúra is nagy hangsúlyt kapott.

 
Fotó: Palágyi Barbara
  

A közönségben főleg fiatal egyetemistákkal és a „törzsvendég” középkorúakkal lehetett találkozni, ahol az utóbbiakat még anno Lovasi András vonzotta be a Kispállal, vagy Beck Zoli a 30Y-nal. A 30Y és a Kiscsillag (a Kispál és a Borz „utózenekara”) természetesen idén is a Gyönyörök Kertje Nagyszínpadon (elnevezése Hieronymus Bosch festményére utal) lépett fel. Mellettük a nagyszínpadnál többek között az Ivan and the Parazol, a Quimby, a Carson Coma és sok más banda zenéjére lehetett táncolni. A további hat másik színpadon is a magyar alternatív zene legnagyobbjai koncerteztek (egy-két rap bandával kiegészülve). A víziszínpad pedig megint csak a Pécsi-tóban kapott helyet, ahol a zenészek az úszógumiban hesszelő fürdőzőket szórakoztatták.

 
Fotó: Palágyi Barbara

  

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

A nyitónapon egy hatalmas vihar vonult át a területen, ami sok fesztiválozó kedvét elvette a bulitól. Ám a lelkesebbek csuromvizesen is élvezték tovább a koncerteket, sőt a sárcsúszdákban és sártengerben dagonyáztak. Az utolsó két napra ennek nyomát már csak a saras cipőkön lehetett látni, a nagy melegben felszáradt minden.

A Képzőművészet on Orfű projekt nagynevű és fiatal művészek munkáit mutatta be. Több vásznon graffitiket és grafikai műveket láthattak az érdeklődők, a kreatívabbak egy 40 méteres falon alkothattak. A tábortűz helyén egy Fényorgona kerámiaszobor épült, sőt fényfestést és egyéb installációkat is meg lehetett csodálni. A kicsik pedig a Békakirály előtt könyöröghettek, hogy teljesítse kívánságukat a jövőben.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Békakirály
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Ivan and the Parazol 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Pannonia Allstars Ska Orchestra
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Az Amondó színpadon a Sorbonne Sexual
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
A Sorbonne Sexual énekese, Karádi Gergő
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Vad Fruttikra tombol a közönség
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.