Ahogy a tévében - Mindless Self Indulgence az A38-on (koncert)

  • Sisso
  • 2007. november 8.

Zene

Becsöngetünk és elfutunk, miközben makulátlan a zakónk. Ez jutott eszembe a Mindless Self Indulgence (MSI) nevű, New Yorkból érkezett világhírű disney-dark-punk zenekarról, amikor belecsaptak a húrokba a színpadon.

Becsöngetünk és elfutunk, miközben makulátlan a zakónk. Ez jutott eszembe a Mindless Self Indulgence (MSI) nevű, New Yorkból érkezett világhírű disney-dark-punk zenekarról, amikor belecsaptak a húrokba a színpadon. Meg az is, hogy minden bizonnyal ilyen a mai punk életérzés. Pontosan koreografált, elektronikus alapú, de a hiphop és a reggae is belefér. A világnagy metropolis ellenkultúráját így egyengetik a jövő turnémenedzserei, akiknél otthon Malcolm McLaren képe függ a központi fűtés fölött. Egyébként meg jó, hogy a kissé híresebb és kevésbé punk My Chemical Romance-szel (Mychem) közös turnéjuk előtt benéztek a hajóra, és élőben is láthattam az együttest, mert pont olyanok voltak, mint videón. Lenyűgöző a profizmus, ahogy gombnyomásra lesznek idegesek a színpadon, miközben nem tudni, hogy most a Mechanikus narancs vagy az Én, Pán Péter című film kellős közepén vagyunk. Agresszívek a szövegeik, szidják a rendszert és Jimmy Page-t, feltűnő az öltözékük, de aranyosak, és minden pillanatban showmanek. Azt adják, amit várnak tőlük, és ez elsősorban az A38 közönségén volt lemérhető. Az underground klubnak megfelelő méretű, pontosan az alkalomhoz öltözött (talán csak denevérszárny nem volt) "tömeg" lelkesen énekelte a pofonrúgásszerű, maximum másfél perces számokat. Például a Shut Me Up című, legnépszerűbb opust. Nem akármilyen énekesük van, nevezetesen Jimmy Urine, aki tisztességesen eljátssza az elmegyógyintézetből szökött trogloditát, így akár Johnny Rottenre is emlékeztethetne, ha nem volna benne legalább annyi Al Jourgensen, Robert Smith vagy Tom és Jerry. A hangja, akárcsak a haja, szélsőséges, szexi és sokszínű. A számok között rendre one man show-t csinál, a hátán lévő felirattól a botmikrofonnal begyakorolt mazsorettmozdulatokig mindent bevet, és jók a dumái, kivéve az "I'm so hungry, I'm fuckin' starving" kezdetű, vendéglátós megélhetési poént. A dobos, bár cuki a copfja, nem tudja, mi fán terem a dob, a gitáros meg a basszerlány nagyjából rendben van, utóbbit Lynnek hívják, tornaszernek is tudja használni a hangszerét, és friss férje, a Mychem-énekes Gerard Way látványa is igazán jól kiegészítette a produkciót. (Pedig csak inkognitóban ült a hangosítópult mögött.)

Október 29., A38 hajó

Figyelmébe ajánljuk

„Rá­adásul gonosz hőseinek drukkol”

A több mint kétezer strófás Nibelung-ének a középkori német irodalom talán legjelentősebb műve. Hogyan lehet ma aktuális egy 800 éves irodalmi mű? Miért volt szükség egy új magyar változatra? Erről beszélgettünk Márton László író-műfordítóval öt évvel ezelőtt. Idézzük fel a cikket!

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”