Lemez

And You Will Know Us by the Trail of Dead: X: The Godless Void and Other Stories

Zene

Eddigi leghosszabb albumszünetén van túl az austini illetőségű Trail of Dead. A hiátus oka részben az volt, hogy a félig távol-keleti származású Conrad Keely énekes-gitáros-dobos az elmúlt évtized felét Kambodzsában töltötte, és ott egy szólólemezt is elkészített. 2018-ban költözött haza, és a zenekar előbb végigcsinált egy nosztalgiaturnét, melynek során a Source Tags & Codes és a Madonna című klasszikus albumait adta elő. Az A38-at is érintő koncertsorozat után a két főhős, Keely és Jason Reece nekiállt a tizedik lemeznek, melyet a 2014-es IX után stílszerűen X-re kereszteltek, egy alcímes kiegészítéssel. Lényegében kettesben dolgoztak, Charles Godfrey producer irányításával, de ez a zenekar mindig is a két multiinstrumentalistáról szólt. A dalokat a Talk Talk, a Ride, a Killing Joke, Laurie Anderson és Hans Zimmer filmzenéi ihlették, a szövegek pedig Keely kambodzsai éveire, illetve az onnan való hazaköltözésre és az azzal kapcsolatos létbizonytalanságra reflektálnak. A képzőművésznek sem utolsó és szokás szerint a borítóért ismét felelős Keely most rádióbarát popzenét szeretett volna írni, valóban ezt kapjuk, bár valószínűleg soha nem fogják játszani a népszerű rádióadók. Kevesebb a zúzás, mint amit az eddigi lemezeken megszokhattunk. A Something Like This, a stadionkórusos Gravity és a részben Kambodzsában, részben Austinban forgatott klippel megküldött Don’t Look Down kifejezetten slágeres darabok. Az egyaránt 5 perc feletti Who Haunts the Hunter és Blade of Wind képviselik a Keely–Reece-párostól korábban megszokott nagyszabású, progrockos vonulatot (utóbbiban kifejezetten érezhető Zimmer hatása), és rájuk jellemző módon vannak visszatérő zenei motívumok is. A X tulajdonképpen egy tipikus Trail of Dead-album: konceptlemeznek tűnik, de valójában mégsem az.

Inside Out Music, 2020

 

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.