rés a présen

„Augusztus végén hajóra szállunk”

  • rés a présen
  • 2021. május 26.

Zene

Bacsó Kristóf zenész, zeneszerzővel beszélgettünk.

rés a présen: Melyek a Modern Art Orchestrával közös munkád jelentősebb állomásai?

Bacsó Kristóf: A zenekar alapításakor felhívott Fekete-Kovács Kornél, hogy van-e kedvem részt venni a csapatban mint szólamvezető, szólista és zeneszerző-hangszerelő. Természetesen igent mondtam és ez a közös munka azóta is tart, ugyanakkora vagy talán még nagyobb szenvedéllyel, mint a kezdetekkor. A big band muzsikálás szeretete – és egyáltalán a lehetőség, hogy amit leírok a papírra, azt el is játssza egy kiváló zenészekből álló zenekar – rengeteg inspirációt adott, így 2011 körül már egy bő lemeznyi kompozícióm állt a kottatárban. Ekkor kért fel Kornél, hogy készítsünk egy szerzői albumot ezekből a darabokból, és ennek a munkának lett az eredménye a Circular című lemez, amely a MAO szerzői albumok sorozatának első kiadványa lett. Emellett számos más kihívás is volt az elmúlt 16 évben: Bartók-feldolgozások, Morricone-zenék, dolgoztunk több nagynevű szólistával Dave Liebmantől Kurt Ellingig, megszólaltattuk olyan kortárs zeneszerzők műveit, mint Eötvös Péter vagy Vajda Gergő.

rap: Mi a koncepciója a jelenleg is zajló Highligts című sorozatnak?

BK: Az első karantén alatt indult el az Art of Virus című projekt, ennek keretében már a világ negyvenhárom országából küldtek a zenekarnak rövid kompozíciókat, amelyeket online vettünk fel. Az első nyitáskor a zenekart mobillá téve utcazenéltünk Budapest környékén és a Balaton körül. Ősszel Kodály-kórusművekből készítettünk átiratokat, majd a következő karantén alatt főleg kiszenekari projektekkel csináltunk koncertfelvételeket. Januártól már a szigorú óvintézkedéseket betartva újraindítottuk a nagy formációjú online koncerteket. Ilyen a Highlights is, s az a lényege, hogy Budapest ikonikus dzsesszklubjaiban veszünk fel koncerteket, és egyben megmutatjuk a közönségnek, hogy hol tudnak élő dzsesszmuzsikát hallgatni, ha már lesz rá lehetőség. A sorozat minden részében a klub tulajdonosaival, művészeti vezetőivel is beszélgetünk, így a zene mellett a helyszínt is jobban megismerhetik a nézők.

 
Fotó: Birtalan Zsolt

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.