Beatrix Potter-sorozat 1-3 (DVD)

  • -tévésmaci -
  • 2008. június 5.

Zene

Beatrix Potter-sorozat 1-3. "Annamááááária! Aaaannamária!" - nekem így kezdődött az egész, erre nem lehetett nem figyelmesnek lenni. Amikor a decens házikabátot viselő patkány szólítja a feleségét valamiféle szolgálattételre, mely tévedhetetlenül kapcsolódik a (helyes és bőséges) táplálkozáshoz, abból lesz a "macskatekercs".

Beatrix Potter-sorozat 1-3. "Annamááááária! Aaaannamária!" - nekem így kezdõdött az egész, erre nem lehetett nem figyelmesnek lenni. Amikor a decens házikabátot viselõ patkány szólítja a feleségét valamiféle szolgálattételre, mely tévedhetetlenül kapcsolódik a (helyes és bõséges) táplálkozáshoz, abból lesz a "macskatekercs". Persze Annamária is megéri a pénzét, jól adja ezt a háziszolgaszerepet, aminek végül mégis az a veleje, hogy "hova is lennél nélkülem?", tehát én vagyok a fõnök, én mondom meg, merre hány méter. Patkánynak (is alig) látszó középkorú házaspár, a maguk kis zsörtölõdéseivel. Aztán milyen könnyû volt rákapni, hisz legközelebb az imposztorok jöttek, a kék kabátos Nyúl Péter és a vele szövetséges Nyuszi Benjámin, és elsõ dolguk az volt, hogy dús káposztalevelek reményében felkeresték Gergelyfi bácsi kertjét... Röffencs viselt dolgai közé már a tánc, a szerelem is belopódzott.

Beatrix Potter (1866-1943) kalandos életérõl nemrégiben világforgalomra szánt nagyszabású, ám mérsékelten vérforraló film készült, nem is akárkivel, az Oscar-díjas Renée Zellwegerrel a fõszerepben. A manó tudja, hogy ahhoz, hogy a már a maga korában (a 20. század elején) is sikeres meseíró-illusztrátor életébõl film legyen, elég volt-e a máig tartó irodalmi népszerûség, vagy hozzátett valamit ez a 90-es évek elejérõl szalajtott angol-amerikai tévésorozat is, amirõl itt beszélünk? Mindenesetre az élõ szereplõs keretbe (B. Potter szerepében ezúttal Niamh Cusack) foglalt, a szerzõ eredeti rajzaitól ihletett rajzfilmek korhatár nélkül megtekinthetõk, noha nyilván a tíz alatti néposztályoknak szánták elkövetõi.

Forgalmazza a Mirax

*****

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.