Visszhang

Death in Vegas: Trans-Love Energies

lemez

  • -kovacsm-
  • 2011. november 16.

Zene

 

DEATH IN VEGAS


DEATH IN VEGAS

Fotó: DEATH IN VEGAS

"Itt hagyott Elvis... Itt hagyott Sid Vicious..." Richard Fearless erősen deprimált hangulatban Dennis Hopper roncsfilmje, az Out Of The Blue kallódó bakfis főhősétől idéz a Death In Vegas viszszatérő lemezének nyitódalában. A nyöszörgő énekhez az alapot a William Orbittól kölcsönzött örökzöld dallam adja (lásd még All Saints: Pure Shores, Madonna: Substitute For Love), és balalajkahangzású gitár meg gagyi szirénázó house-effektek szolgálnak díszítésül. A nehezen összeegyeztethető alkotórészek lassan varázslatos egésszé koncentrálódnak, mígnem a tetőponton a kábító hangfüggönyt szigorúan kalapáló duracelldob szaggatja cafatokra. Ez már a második szám, továbbra is Fearless énekel, de kibújik belőle a kétfejű Iggy-Lou szörny, hogy egy vadul zakatoló garázsrocktételben tombolja ki magát. Harmadikként aztán érkezik a lemez húzószáma, a Your Loft My Acid, amiben Fearless a diszkó hőskorát idézi meg, Katie Stelmanist, az idén a Dominónál debütált elektropoptrió, az Austra énekesnőjét használva médiumként. Igazi kortalan diszkóhimnusz, olyan, mintha Donna Summer I Feel Love-ját Lindstrsm modernizálta volna. Kellő hangerőn bárkit képes meggyőzni arról, hogy az egyetlen szóba jöhető megoldás, ha hátralévő életünk eszményi kísérőzenéjének kiválasztása a feladat. A nyitó ciklus hatását a későbbiekben ugyan nem sikerül felülmúlni, de a Trans-Love... a maga másnapos, kába diszkóhangulatával ezután sem okoz csalódást. A legutóbbi album berlini hangzású szintetizátorvarázsa után Fearless visszatért a kerekre formált dalokhoz. Hét év telt el közben, és ha a Primal Scream vagy az UNKLE elmúlt évtizedben nyújtott teljesítményére gondolok, talán nem is baj, hogy nem erőltette a jelenlétet. A Trans-Love... a blogoszféra trendlovagjainak figyelmére ugyan nemigen tarthat számot, viszont ajándék mindazoknak, akik szívesen emlékeznek olyan klasszikus DIV-lemezekre, mint a The Contino Sessions vagy a Dead Elvis.

 


Portobello Records, 2011


Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia

  • Végel László

Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő.