dvd - A MEGTORLÓ - HÁBORÚS ÖVEZET

  • - köves -
  • 2009. augusztus 6.

Zene

Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerő fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetők, ami kb. annyit tesz, mint nőben az érdekes arcú.
Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerõ fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetõk, ami kb. annyit tesz, mint nõben az érdekes arcú. A megtorlóba is immár a második filmes fejsze törik bele vagy a harmadik, ha ellátunk egészen '89-ig, mikor is Dolph Lundgren alakította a családjáért bosszút álló halálfejest. Az azóta többször eltemetett, s még többször öntudatára ébredt képregényszektor 2004-re jutott el ismét Frank Castle figurájáig, de hiába sikerült még Roy Scheidert is megnyerni a régi idõk szikár harcmodorát felidézõ újabb menethez, sem Thomas Jane hasizomból kifejtett játéka, sem Travolta fásult gonoszkodása nem sokat javított a mérlegen. Ám a sorozatnak még mindig akadtak tartalékai, mostanra például sikerült megtalálni azt a két utolsó bemeneti helyet, ahol még szöget lehetett verni e koporsóba. Ezúttal a mûvelt közönség szemében is komoly respekttel bíró sorozatarcok, Ray Winstone (Róma) és Dominic West (Drót) feszülnek egymásnak, de annyi esélyük sincs, mint Seagalnak egy szavalóversenyen. Az az olasz-amerikai akcentus például, ami már az elején a maffiózók szájára jön, az elõrehaladott elalpacínósodás biztos jele, ami tán még kínosabb is, mint a film vizuális poénjának szánt széttrancsírozott nyugdíjas fej. A kettõ közül azonban csak az utóbbit szánták viccnek az elõzõ részek hibáinak kijavításán fáradozó filmkészítõk.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

**

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."