dvd - A MEGTORLÓ - HÁBORÚS ÖVEZET

  • - köves -
  • 2009. augusztus 6.

Zene

Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerő fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetők, ami kb. annyit tesz, mint nőben az érdekes arcú.
Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerõ fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetõk, ami kb. annyit tesz, mint nõben az érdekes arcú. A megtorlóba is immár a második filmes fejsze törik bele vagy a harmadik, ha ellátunk egészen '89-ig, mikor is Dolph Lundgren alakította a családjáért bosszút álló halálfejest. Az azóta többször eltemetett, s még többször öntudatára ébredt képregényszektor 2004-re jutott el ismét Frank Castle figurájáig, de hiába sikerült még Roy Scheidert is megnyerni a régi idõk szikár harcmodorát felidézõ újabb menethez, sem Thomas Jane hasizomból kifejtett játéka, sem Travolta fásult gonoszkodása nem sokat javított a mérlegen. Ám a sorozatnak még mindig akadtak tartalékai, mostanra például sikerült megtalálni azt a két utolsó bemeneti helyet, ahol még szöget lehetett verni e koporsóba. Ezúttal a mûvelt közönség szemében is komoly respekttel bíró sorozatarcok, Ray Winstone (Róma) és Dominic West (Drót) feszülnek egymásnak, de annyi esélyük sincs, mint Seagalnak egy szavalóversenyen. Az az olasz-amerikai akcentus például, ami már az elején a maffiózók szájára jön, az elõrehaladott elalpacínósodás biztos jele, ami tán még kínosabb is, mint a film vizuális poénjának szánt széttrancsírozott nyugdíjas fej. A kettõ közül azonban csak az utóbbit szánták viccnek az elõzõ részek hibáinak kijavításán fáradozó filmkészítõk.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

**

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.