dvd - A MEGTORLÓ - HÁBORÚS ÖVEZET

  • - köves -
  • 2009. augusztus 6.

Zene

Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerő fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetők, ami kb. annyit tesz, mint nőben az érdekes arcú.
Két döntetlent is magáénak tudhat a képregény-feldolgozások újkori reneszánsza; Louis Leterrier Hulkja másképp volt ugyan rossz, mint Ang Lee-é, de mindkét produkció elismerõ fanyalgással zárult: tisztességes munka - nyilatkozták a sportági vezetõk, ami kb. annyit tesz, mint nõben az érdekes arcú. A megtorlóba is immár a második filmes fejsze törik bele vagy a harmadik, ha ellátunk egészen '89-ig, mikor is Dolph Lundgren alakította a családjáért bosszút álló halálfejest. Az azóta többször eltemetett, s még többször öntudatára ébredt képregényszektor 2004-re jutott el ismét Frank Castle figurájáig, de hiába sikerült még Roy Scheidert is megnyerni a régi idõk szikár harcmodorát felidézõ újabb menethez, sem Thomas Jane hasizomból kifejtett játéka, sem Travolta fásult gonoszkodása nem sokat javított a mérlegen. Ám a sorozatnak még mindig akadtak tartalékai, mostanra például sikerült megtalálni azt a két utolsó bemeneti helyet, ahol még szöget lehetett verni e koporsóba. Ezúttal a mûvelt közönség szemében is komoly respekttel bíró sorozatarcok, Ray Winstone (Róma) és Dominic West (Drót) feszülnek egymásnak, de annyi esélyük sincs, mint Seagalnak egy szavalóversenyen. Az az olasz-amerikai akcentus például, ami már az elején a maffiózók szájára jön, az elõrehaladott elalpacínósodás biztos jele, ami tán még kínosabb is, mint a film vizuális poénjának szánt széttrancsírozott nyugdíjas fej. A kettõ közül azonban csak az utóbbit szánták viccnek az elõzõ részek hibáinak kijavításán fáradozó filmkészítõk.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

**

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.