Hal Ashby viszont kétségkívül nem Robert Altmanéból, csak esetleg a bűnt látták egyformának. Az azonos fekvésű, mindig magára utalt - és végső soron mindig vesztes - hős szemszögéből: tökéletesen tébolyodottnak. Altman tébolyodottabbnak látta Chandlernél, Ashby tébolyodottabbnak látta Blocknál is meg mindenkinél - ebben nagy segítségére volt az egészen ifjú Andy Garcia, illetve az adaptátorok, akik közt meg kell említenünk (mintha a fogunkat húznák) Oliver Stone nevét. S e látás(mód) a napnál világosabban bizonyítja, hogy Ashby nem csupán lefényképeztette egy szakemberrel Block művét, de gondolt is felőle valamit, s e szép és nemes gondolatát jószerivel a színészekre bízta. Mondhatnánk, hogy könnyű volt neki, hiszen Jeff Bridges talán második fénykorában járunk éppen, ha elsőnek Az utolsó mozielőadás időszakát tekintjük - ne kérdezzék, hogy a mostani hányadik neki. Rosanna Arquette pedig pont most futott be (a Kétségbeesve keresem Susant és a Lidérces órák c. filmekkel). Mindez inkább csak kortörténeti érdekesség, a film szempontjából annyi számít, hogy Bridges azon a pályán áll helyt, ahol olyanok buktak el addig rútul, mint Humphrey Bogart vagy Robert Mitchum; alkalmasint Elliott Gouldot a Hosszú búcsúból említhetjük egyedül a nyertesek közt - abban a Philip Marlowe-kategóriában, ahol Block sűrűn visszatérő hőse, Matt Scudder is játszik. Ám korántsem véletlenül kezdtük Garciával, ahogy ő a bűn, a bűnözés tébolyát ábrázolja, az egyfelől lenyűgöző játék, másfelől iskolapélda: egy előadói stíl későbbi tananyaga.
Hozzáadva mindehhez Az utolsó szolgálat vagy a Dicsőségre ítélve rendezőjének szolidan tág körben ismeretes hangulatfestő erejét, egy pizzával meg egy doboz sörrel igazán kalandos este ígérkezik.
Forgalmazza a Fantasy Film