Lemez

Eszkimó: Eszkimó EP

Zene

A győri Wakachuka zenekar több mint tíz év után váltott nevet, mivel stílusuk annyira megváltozott a kezdetekhez képest, hogy hitelesebbnek érezték, ha e téren is tiszta lappal folytatják. A trióként (Szilágyi Balázs – ének, gitár, Koczor Ádám – dob, Sülecz Roland – basszusgitár) működő csapat saját bevallása szerint alternatív, pszichedelikus elemekkel átitatott funkot játszik, gyakran rappelős, zakatoló szövegekkel. Cím nélküli első EP-jük négy számmal ad ízelítőt ebből a világból.

A felállásból fakadó letisztultságot maximálisan kihasználják: míg korábban fúvósokkal és ütősökkel is dolgoztak, most semmi sallang, a hangszerelés nyers és lényegre törő. Ehhez jönnek hozzá Szilágyi költői képekben bővelkedő sorai, amelyeket már többször elismertek, legutóbb a Fülesbagoly Tehetségkutatón nyert értük különdíjat. „Ilyesmi lehet a magány egy hajótörött szemszögéből, amikor hosszú küzdelem után természetessé válik az állapota, és ha végül megérkezik a segítség, inkább elbújik a fák között” – jellemzi a szerző a Csillagtalan című számot, melynek szövegében a képzavart tovább fokozva tengerről és űrről egyaránt szó esik.

A Csatatérben a sehova sem tartó végtelen várakozás jelenik meg, amit egy vasútállomáson forgatott klippel tettek metaforikusabbá, a Pasztell szintén a hétköznapok monotonitásából kitörni vágyódást szimbolizálja, a továbblépésről szóló Hurrikán pedig egy reptéri szalagon hagyott csomag allegóriájára épül, amely megunja a köröket és beleugrik egy éppen arra tomboló hurrikánba. Bemutatkozó anyagnak több mint ígéretes, érződik az évtizedes rutin.

Szerzői kiadás, 2020

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”