Koncert

Pjotr

Zene

Műsorváltozás, programösszevonás, egy csodahegedűs beugrása és egy fiatal karmester bemutatkozása: eseménytelennek igazán nem ígérkezett az Óbudai Danubia Zenekar immár hagyományos zeneszerzői portrésorozatának idei első koncertje. A középpontba ezúttal Csajkovszkij került, őróla mesélt tehát a program házi­gazdája, Eckhardt Gábor, méghozzá olyan színesen és lendületes svádával, hogy szinte fájt mégis észrevennünk azt a néhány ap­róbb tévedést és túlpoentírozott megjegyzést, amely mondandójából mégiscsak kiugrott. (Vagy éppenséggel azt, amikor Csajkovszkij „bizonytalan érdeklődését” említette, amely „elsődlegesen nem a nők felé irányult…”) A hosszabb ismeretterjesztő bevezetőt követő Hegedűverseny persze így is, úgy is sokkalta fontosabbnak bizonyult. Kelemen Barnabás egészen parádés formáját hallatta, a rokonszenvesen szerény Dénes-Worowski Marcell karmester pedig végig kellőképpen kézben tartotta a zenei folyamatokat. A harmincesztendős dirigens vezénylését mindenekelőtt a pregnáns ritmika szem előtt tartása jellemezte, míg Kelemen – a szokott, habár sohasem megszokható – virtuozitása mellett a példásan kollegiális odafigyelését is észrevétette velünk. Meglehet, talán éppen ez utóbbi plusz hiányzott aztán a koncert második felében sorra kerülő Vonósszerenád előadásából, amely bár szerethető, inkább csak emlékeztető jellegű, semmint újrafelfedeztető erejű produkciónak bizonyult.

Budapest Music Center, október 3.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.