Koncert

Pjotr

Zene

Műsorváltozás, programösszevonás, egy csodahegedűs beugrása és egy fiatal karmester bemutatkozása: eseménytelennek igazán nem ígérkezett az Óbudai Danubia Zenekar immár hagyományos zeneszerzői portrésorozatának idei első koncertje. A középpontba ezúttal Csajkovszkij került, őróla mesélt tehát a program házi­gazdája, Eckhardt Gábor, méghozzá olyan színesen és lendületes svádával, hogy szinte fájt mégis észrevennünk azt a néhány ap­róbb tévedést és túlpoentírozott megjegyzést, amely mondandójából mégiscsak kiugrott. (Vagy éppenséggel azt, amikor Csajkovszkij „bizonytalan érdeklődését” említette, amely „elsődlegesen nem a nők felé irányult…”) A hosszabb ismeretterjesztő bevezetőt követő Hegedűverseny persze így is, úgy is sokkalta fontosabbnak bizonyult. Kelemen Barnabás egészen parádés formáját hallatta, a rokonszenvesen szerény Dénes-Worowski Marcell karmester pedig végig kellőképpen kézben tartotta a zenei folyamatokat. A harmincesztendős dirigens vezénylését mindenekelőtt a pregnáns ritmika szem előtt tartása jellemezte, míg Kelemen – a szokott, habár sohasem megszokható – virtuozitása mellett a példásan kollegiális odafigyelését is észrevétette velünk. Meglehet, talán éppen ez utóbbi plusz hiányzott aztán a koncert második felében sorra kerülő Vonósszerenád előadásából, amely bár szerethető, inkább csak emlékeztető jellegű, semmint újrafelfedeztető erejű produkciónak bizonyult.

Budapest Music Center, október 3.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”