Fájdalommentes bónusz - Faithless: To All New Arrivals (lemez)

  • - szami -
  • 2006. december 14.

Zene

Az új Faithless-lemezhez onnan érdemes közelíteni, hogy a To All New Arrivals lényegében a brit dance banda jutalomjátéka.
Miután tavaly csak odahaza másfél millió példányban fogyott a greatest hits Faithless Forever, és az ezt követően DVD-re tett Live At Alexandra Palace örömkoncert is bankot robbantott, a tagok úgy nyilatkozgattak, hogy akkor köszönik szépen, valószínűleg ennyi volt. Sister Bliss szinte már a hátára vette a dj-szettjét, hogy körbeszólózza vele a világot, Maxi Jazz pedig már-már letelepedett Jamaicában, hogy a legjobb és legfüstösebb rnb-soul klub megnyitásán ügyködjék, amikor Rollo Armstrong mégiscsak rávette őket egy ráadáskorong elkészítésére. Innen nézve tán felesleges is mérlegelni, hogy akkor ez a lemez tényleg fényévekkel jobb-e, mint a Faithless-diszkográfia leghaloványabb darabja, a 2004-es No Roots, és hogy akkor ez most visszatérés-e az 1995 óta követett és csak két éve elhagyott nyomvonalra, vagy sem. Inkább élvezni kell, hogy a Faithless nem egy második best offal, hanem tizenegy új számmal villantja fel magát még egyszer. Amibe belefér, hogy az albumkezdő Bombs voltaképpen a Weapons Of Mass Destruction reciklikációja, hogy az olyan számok, mint a Nates Tune, az I Hope és a címadó a faithlessi minimal-dance klasszikus ismérvei szerint voltaképp bármeddig (bár különösebb formahanyatlás nélkül) nyújthatók, hogy az egykor a zenekar farvizéről startoló Didóval énekeltetik a Last This Dayt, s talán még az is, hogy a Rollo-kölök gügyögése is bekeveredett itt-ott a számok átkötésébe.

A God Is A DJ/Insomnia/We Come 1 szentháromsághoz mérhető trance-eposzok számonkérése helyett érdemes inkább a rutinos alapon túli finomságokra és kikacsintásokra figyelni. A Spiders, Crocodiles & Kryptonite-ba bekopizott The Cure-féle Lullaby magas labdája mellett arra, hogy az A Kind Of Peace simán lehetett volna a Morcheebából dobbantott Skye méltánytalanul keveset hivatkozott lemezének (Mind How You Go) egyik száma, vagy hogy az Emergency húzóverziója lehetne egy albumnyi Yello: The Race újrafogalmazásnak. A Faithless utáni kitörési pontok láthatóan megvannak, a többi pedig majd úgyis a dj-szetten és Jamaicán fog múlni.

Cheeky Records / Sony BMG, 2006

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?