Fájdalommentes bónusz - Faithless: To All New Arrivals (lemez)

  • - szami -
  • 2006. december 14.

Zene

Az új Faithless-lemezhez onnan érdemes közelíteni, hogy a To All New Arrivals lényegében a brit dance banda jutalomjátéka.
Miután tavaly csak odahaza másfél millió példányban fogyott a greatest hits Faithless Forever, és az ezt követően DVD-re tett Live At Alexandra Palace örömkoncert is bankot robbantott, a tagok úgy nyilatkozgattak, hogy akkor köszönik szépen, valószínűleg ennyi volt. Sister Bliss szinte már a hátára vette a dj-szettjét, hogy körbeszólózza vele a világot, Maxi Jazz pedig már-már letelepedett Jamaicában, hogy a legjobb és legfüstösebb rnb-soul klub megnyitásán ügyködjék, amikor Rollo Armstrong mégiscsak rávette őket egy ráadáskorong elkészítésére. Innen nézve tán felesleges is mérlegelni, hogy akkor ez a lemez tényleg fényévekkel jobb-e, mint a Faithless-diszkográfia leghaloványabb darabja, a 2004-es No Roots, és hogy akkor ez most visszatérés-e az 1995 óta követett és csak két éve elhagyott nyomvonalra, vagy sem. Inkább élvezni kell, hogy a Faithless nem egy második best offal, hanem tizenegy új számmal villantja fel magát még egyszer. Amibe belefér, hogy az albumkezdő Bombs voltaképpen a Weapons Of Mass Destruction reciklikációja, hogy az olyan számok, mint a Nates Tune, az I Hope és a címadó a faithlessi minimal-dance klasszikus ismérvei szerint voltaképp bármeddig (bár különösebb formahanyatlás nélkül) nyújthatók, hogy az egykor a zenekar farvizéről startoló Didóval énekeltetik a Last This Dayt, s talán még az is, hogy a Rollo-kölök gügyögése is bekeveredett itt-ott a számok átkötésébe.

A God Is A DJ/Insomnia/We Come 1 szentháromsághoz mérhető trance-eposzok számonkérése helyett érdemes inkább a rutinos alapon túli finomságokra és kikacsintásokra figyelni. A Spiders, Crocodiles & Kryptonite-ba bekopizott The Cure-féle Lullaby magas labdája mellett arra, hogy az A Kind Of Peace simán lehetett volna a Morcheebából dobbantott Skye méltánytalanul keveset hivatkozott lemezének (Mind How You Go) egyik száma, vagy hogy az Emergency húzóverziója lehetne egy albumnyi Yello: The Race újrafogalmazásnak. A Faithless utáni kitörési pontok láthatóan megvannak, a többi pedig majd úgyis a dj-szetten és Jamaicán fog múlni.

Cheeky Records / Sony BMG, 2006

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.