film - CALL GIRL

  • - kg -
  • 2010. december 9.

Zene

"Aleksandra kuncsaftja egy európai parlamenti képviselő, aki túl sok Viagrát kap be a találka előtt, és holtan nyúlik el Aleksandra lábai előtt. Aleksandrát, a call girlt keresi fel Ljubljana." A Viagrától bekrepált EU-képviselő - ez is szép kép, lenne tippünk, kinek kéne játszania magyar filmben, de ami igazán izgalmas, az csak ezután következik a szinopszisban, hogy vajon Ljubljana hogyan keresi fel Aleksandrát, csönget-e a város, vagy lesből támad, de nem, sajnos teljesen szokványos a felállás.
"Aleksandra kuncsaftja egy európai parlamenti képviselõ, aki túl sok Viagrát kap be a találka elõtt, és holtan nyúlik el Aleksandra lábai elõtt. Aleksandrát, a call girlt keresi fel Ljubljana." A Viagrától bekrepált EU-képviselõ - ez is szép kép, lenne tippünk, kinek kéne játszania magyar filmben, de ami igazán izgalmas, az csak ezután következik a szinopszisban, hogy vajon Ljubljana hogyan keresi fel Aleksandrát, csönget-e a város, vagy lesbõl támad, de nem, sajnos teljesen szokványos a felállás. Aleksandra az, a lakástörlesztését némi mellékes kurválkodással megsegítõ diáklány, aki a szlovén fõvárost felkeresi, ezen belül is elsõsorban azokat a szállodákat és magánlakásokat, melyeket olyan férfiak, EU-képviselõk, helyi perverzek és egyéb egzisztenciák lakják, akik a 200 eurós dugódíjat gond nélkül leperkálják. Aleksandra én vagyok - Bovarynéval is takarózhattak volna a szerzõk, fesztiválesélyeiket semmivel sem rontották volna, de a filmnek van egy messze látóbb vonulata is, mely szerint Aleksandra mi vagyunk, ó te szegény Balkán, melynek fene se tudja, hol is a kapuja. Úgyhogy szinte freudi a szinopszis mellétrafálása, mert ez a szegény, érzéketlen, repedezõ sarkú leányzó voltaképpen egy felfutott szemû harisnyába csomagolt publicisztika arról, hogy milyen ez az életnek nevezett valami itt, minálunk, a kisebb mellékutakon. A csomagolás egyébként korrekt, megüti az uniós átlagot. Részleteiben ritka a hamisság, és a dugók közt még az a taxisszomorító káosz is szerepel, melyet Szlovénia EU-s elnöksége hozott a ljubljanai belvárosra.

Az Odeon bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."