film - CONAN, A BARBÁR

  • - kg -
  • 2011. szeptember 8.

Zene

Schwarzeneggerrel indult Amerikában '82 hosszú nyara: noha korábban is alakított testhezálló szerepeket (például izmos szobadísz volt A hosszú búcsúban), mégis csak a Conannal csinálta meg hollywoodi szerencséjét. A filmet illetően már megoszlanak a vélemények: míg egyesek csak legyintenek, mások is csak legyintenek.
Schwarzeneggerrel indult Amerikában '82 hosszú nyara: noha korábban is alakított testhezálló szerepeket (például izmos szobadísz volt A hosszú búcsúban), mégis csak a Conannal csinálta meg hollywoodi szerencséjét. A filmet illetõen már megoszlanak a vélemények: míg egyesek csak legyintenek, mások is csak legyintenek. Ám utóbbiak legyintés közben tömény nosztalgiával gondolnak vissza pubertáskoruk e kardforgató élményére (hozzánk a barbár késõbb, kalózmásolatban érkezett). Amellett, hogy a produkció profetikusnak bizonyult, hiszen Schwarzenegger mint király jelenik meg a legvégén, a '82-es változat még azzal is dicsekedhet, hogy a rendezõ John Milius mellett Oliver Stone is elszöszmötölt a forgatókönyvön. Az õ izmozásuk is megért volna egy filmet - sokkal jobban jártunk volna vele, mint ezzel az új Conannal. Igaz, kormányzó még Jason Momoából is lehet, ráadásul abban a hajdani Arnold elõtt jár, hogy az õ Conanja erõsen elkaliforniaisodott: hiába a látványos vadállatiaskodás, ettõl a barbártól bármikor kitelik, hogy a nyereg alatt puhítsa a mobiltelefonját. Marcus Nispel rendezõ most is félreértett mindent, és a barbárok õsprimitívségét a produkció egészére vonatkoztatta. Ha hozzávesszük, hogy Robert E. Howard történeteinek fantasztikus világa leginkább Bulgáriára hasonlít (a producerek jelentõs stúdiókapacitással rendelkeznek az országban), hát tényleg sokkal jobban járunk, ha Milius és Stone párosáról vagy Howard nehéz életérõl készül feldolgozás. Igaz, utóbbiról készült: Egy zseni árnyékában címen érdemes keresni.

Forgalmazza a Big Bang Media

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.