film - Derült égből szerelem

  • Szabó Ágnes
  • 2010. január 7.

Zene

Hollywoodban vizsgálat indult a minőség-ellenőrzési főosztály felterjesztésére. A Miért olyan rémesek az utóbbi esztendők romkomjai, avagy ki csinál ma már egy Római vakációt? című munkaanyag a melodrámázás azonnali visszaállítását írta elő.
Hollywoodban vizsgálat indult a minõség-ellenõrzési fõosztály felterjesztésére. A Miért olyan rémesek az utóbbi esztendõk romkomjai, avagy ki csinál ma már egy Római vakációt? címû munkaanyag a melodrámázás azonnali visszaállítását írta elõ. Lett is foganatja: prototípusunkban a helyi hõs és bestseller-sztárszerzõ, Burk Ryan balesetben elhunyt feleségét siratja, és ugye, mennyire drámai ilyen szituból szerelembe esni? - márpedig most ez történik! S még csavartak (kicsikét) a helyszínen is: a szeles Seattle-ben járunk, mely lokáció eleddig drogfilmek és gyilkosos mûvek útiterveiben szerepelt sûrûbben. S hogy a kulõr lokál 100 százalékig kiteljesedhessék, az "Ûrtû" majdnem olyan gyakran tûnik fel a vásznon, mint a két protagonista együtt és külön (adásidõ: 109'). Ez így már szinte kompakt (ember a tájban, a gyászban és a szerelemben), de a fentrõl jött körözvény elõír még valamit: a tanulságot. Tessék: saját nyomorán úgy segíthet az ember a legkönnyebben, ha talál olyanokat, akiknek még nála is nagyobb szívás a lét. Olyan meg mindig van. És ettõl válik aztán annyi minden, még a fájdalom is relatívvá. Hiszen a couple másik fele, a romantikusban és derült egekben oly otthonosan mozgó Jennifer Aniston sem a legjobb pozícióból indul az álombarátnõ címért - tele a cipõje a pasikkal, élete meg rosszabbnál rosszabb döntések sorozatával. Lássuk be, azért az tényleg dráma vagy inkább kihívás (szeretem a kihívásokat), ha két ilyet kell összeboronálni. De az alkotók elkövetnek mindent és egyebeket is. Nem restek, nem pihennek!

Forgalmazza a Budapest Film

*

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.