film - FÖRTELMES FÕNÖKÖK

  • - kg -
  • 2011. augusztus 4.

Zene

Arról szól ez a fergeteges komédia, hogy miként igyekszik hidegre tenni három címeres balfék (a kicsi, a melák és a konszolidált harmadik) az életüket megkeserítő főnököket (a nőstényördögöt, a kíméletlen karrieristát és az elkokainozott agyú harmadikat). Meg még arról is szól ez a nem mindennapi vígjáték, hogy Jennifer Aniston (csak most, csak itt) hogyan incselkedik egy epizodista banánnal, meg hogy Kevin Spacey (nem csak most és nem csak itt) hogyan adja a kiskirálykodó topmenedzsert, és hogy Colin Farrell hogyan jófejkedik egy kimondottan rosszul fésült, túlmozgásos tahó szerepében.
Arról szól ez a fergeteges komédia, hogy miként igyekszik hidegre tenni három címeres balfék (a kicsi, a melák és a konszolidált harmadik) az életüket megkeserítõ fõnököket (a nõstényördögöt, a kíméletlen karrieristát és az elkokainozott agyú harmadikat). Meg még arról is szól ez a nem mindennapi vígjáték, hogy Jennifer Aniston (csak most, csak itt) hogyan incselkedik egy epizodista banánnal, meg hogy Kevin Spacey (nem csak most és nem csak itt) hogyan adja a kiskirálykodó topmenedzsert, és hogy Colin Farrell hogyan jófejkedik egy kimondottan rosszul fésült, túlmozgásos tahó szerepében. Továbbá arról is szól ez a könnyed nyári móka, hogy mennyi tartalék van az olyan poénokban, mint például egy kokainos tégely földre ejtése vagy egy fogkefe nem rendeltetésszerû használata, vagyis a száj és a segg szántszándékú felcserélése. Nem is beszélve a jelzõként is magasan jegyzett "anyabaszó" keresztnévként való repetitív alkalmazásáról, s hogy mindez hogyan válik egy egész estés vígjáték mindennél fergetegesebb poénjává, a bevállalós alpáriság magasztos gyõzelmévé. De mindenekelõtt a magányról szól ez a meglehetõsen szomorú produkció, mert nincs is annál keservesebb látvány, mint egy poénok nélkül pályára küldött vígjátéki színész ordító magánya. Az olyan fordulatok, mint az "egykor szebb napokat látott" és a "jobb sorsra érdemes" még csak meg sem közelítik azt a nehezen leírható érzést, amit a mind színészileg, mind poénilag magára hagyott Kevin Spacey láttán érezhet az, aki még õriz emlékeket a kilencvenes évek e jelentõs színészérõl.

Forgalmazza az InterCom

**

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.