film - FÖRTELMES FÕNÖKÖK

  • - kg -
  • 2011. augusztus 4.

Zene

Arról szól ez a fergeteges komédia, hogy miként igyekszik hidegre tenni három címeres balfék (a kicsi, a melák és a konszolidált harmadik) az életüket megkeserítő főnököket (a nőstényördögöt, a kíméletlen karrieristát és az elkokainozott agyú harmadikat). Meg még arról is szól ez a nem mindennapi vígjáték, hogy Jennifer Aniston (csak most, csak itt) hogyan incselkedik egy epizodista banánnal, meg hogy Kevin Spacey (nem csak most és nem csak itt) hogyan adja a kiskirálykodó topmenedzsert, és hogy Colin Farrell hogyan jófejkedik egy kimondottan rosszul fésült, túlmozgásos tahó szerepében.
Arról szól ez a fergeteges komédia, hogy miként igyekszik hidegre tenni három címeres balfék (a kicsi, a melák és a konszolidált harmadik) az életüket megkeserítõ fõnököket (a nõstényördögöt, a kíméletlen karrieristát és az elkokainozott agyú harmadikat). Meg még arról is szól ez a nem mindennapi vígjáték, hogy Jennifer Aniston (csak most, csak itt) hogyan incselkedik egy epizodista banánnal, meg hogy Kevin Spacey (nem csak most és nem csak itt) hogyan adja a kiskirálykodó topmenedzsert, és hogy Colin Farrell hogyan jófejkedik egy kimondottan rosszul fésült, túlmozgásos tahó szerepében. Továbbá arról is szól ez a könnyed nyári móka, hogy mennyi tartalék van az olyan poénokban, mint például egy kokainos tégely földre ejtése vagy egy fogkefe nem rendeltetésszerû használata, vagyis a száj és a segg szántszándékú felcserélése. Nem is beszélve a jelzõként is magasan jegyzett "anyabaszó" keresztnévként való repetitív alkalmazásáról, s hogy mindez hogyan válik egy egész estés vígjáték mindennél fergetegesebb poénjává, a bevállalós alpáriság magasztos gyõzelmévé. De mindenekelõtt a magányról szól ez a meglehetõsen szomorú produkció, mert nincs is annál keservesebb látvány, mint egy poénok nélkül pályára küldött vígjátéki színész ordító magánya. Az olyan fordulatok, mint az "egykor szebb napokat látott" és a "jobb sorsra érdemes" még csak meg sem közelítik azt a nehezen leírható érzést, amit a mind színészileg, mind poénilag magára hagyott Kevin Spacey láttán érezhet az, aki még õriz emlékeket a kilencvenes évek e jelentõs színészérõl.

Forgalmazza az InterCom

**

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.