film - ÕRÜLT, DILIS, SZERELEM.

  • Kovács E. Málna
  • 2011. szeptember 8.

Zene

E műalkotás az edzőcipők lelombozó fétisével illusztrálja a fásultat, és takaró alatt matató kezekkel a beteljesületlent. A "mindenható" sorozathőst, Steve Carellt hozza nagyon lúzernek, aztán - amolyan Luciferként - mindjárt mellécsapja az egy fokkal tán vállalhatóbb Ryan Goslingot: nem is rossz felállás, főleg egy kortárs romkomban.
E mûalkotás az edzõcipõk lelombozó fétisével illusztrálja a fásultat, és takaró alatt matató kezekkel a beteljesületlent. A "mindenható" sorozathõst, Steve Carellt hozza nagyon lúzernek, aztán - amolyan Luciferként - mindjárt mellécsapja az egy fokkal tán vállalhatóbb Ryan Goslingot: nem is rossz felállás, fõleg egy kortárs romkomban. Ugyanakkor jóval egyenesebb vonalvezetéssel is simán kijött volna a rettenetesen rafinált üzenet, hogy tudniillik ilyen az élet meg a szerelem is.

Eleinte persze csak kisebbségi komplexus és bizonytalanság van: a nõben valami kihûlt, a férfi meg fájdalmában elköltözik huszonöt közös év után. Semmi sem marad, csak az ismerõs férfifélsz, hogy engem már senki sem akar. Kinek ne jönne jól ilyenkor egy igazi profi, aki szó szerint odaveti az egyedülálló nõk elvárásainak? És legyen lassított felvétel meg zenés-pizzás metamorfózis, így vágnak vissza az alkotók minden Pretty Womanen felnõtt idealistának.

Hõsünk sikere bár borítékolt, valamiért mégsem teljes az új élete, és ez a valami olyannyira kiszámíthatóan a felesége, hogy szinte fölösleges egyetlenegy kockát is a magára (és a szeretõjére) maradt asszony (Julianne Moore) vívódásaira pazarolni.

Mert hiába láttunk már épp elég több szálon futó, érdektelenné nyújtott sztorit, és sánta, rendes forgatókönyvíróért kiáltó happy endet, itt ez a két dolog annyira egyszerre teljesül, hogy semmink sem marad, amitõl az 'rült, dilis... eléggé õrült lenne, vagy a rongyos régi romkomoknál egy kicsit is jobb.

Forgalmazza az InterCom

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.