film - ÕRÜLT, DILIS, SZERELEM.

  • Kovács E. Málna
  • 2011. szeptember 8.

Zene

E műalkotás az edzőcipők lelombozó fétisével illusztrálja a fásultat, és takaró alatt matató kezekkel a beteljesületlent. A "mindenható" sorozathőst, Steve Carellt hozza nagyon lúzernek, aztán - amolyan Luciferként - mindjárt mellécsapja az egy fokkal tán vállalhatóbb Ryan Goslingot: nem is rossz felállás, főleg egy kortárs romkomban.
E mûalkotás az edzõcipõk lelombozó fétisével illusztrálja a fásultat, és takaró alatt matató kezekkel a beteljesületlent. A "mindenható" sorozathõst, Steve Carellt hozza nagyon lúzernek, aztán - amolyan Luciferként - mindjárt mellécsapja az egy fokkal tán vállalhatóbb Ryan Goslingot: nem is rossz felállás, fõleg egy kortárs romkomban. Ugyanakkor jóval egyenesebb vonalvezetéssel is simán kijött volna a rettenetesen rafinált üzenet, hogy tudniillik ilyen az élet meg a szerelem is.

Eleinte persze csak kisebbségi komplexus és bizonytalanság van: a nõben valami kihûlt, a férfi meg fájdalmában elköltözik huszonöt közös év után. Semmi sem marad, csak az ismerõs férfifélsz, hogy engem már senki sem akar. Kinek ne jönne jól ilyenkor egy igazi profi, aki szó szerint odaveti az egyedülálló nõk elvárásainak? És legyen lassított felvétel meg zenés-pizzás metamorfózis, így vágnak vissza az alkotók minden Pretty Womanen felnõtt idealistának.

Hõsünk sikere bár borítékolt, valamiért mégsem teljes az új élete, és ez a valami olyannyira kiszámíthatóan a felesége, hogy szinte fölösleges egyetlenegy kockát is a magára (és a szeretõjére) maradt asszony (Julianne Moore) vívódásaira pazarolni.

Mert hiába láttunk már épp elég több szálon futó, érdektelenné nyújtott sztorit, és sánta, rendes forgatókönyvíróért kiáltó happy endet, itt ez a két dolog annyira egyszerre teljesül, hogy semmink sem marad, amitõl az 'rült, dilis... eléggé õrült lenne, vagy a rongyos régi romkomoknál egy kicsit is jobb.

Forgalmazza az InterCom

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”