film - SZERELEM ÉS MÁS DROGOK

  • - kg -
  • 2011. január 20.

Zene

Kosztümös film, 1996-ig megyünk vissza az időben. Régen minden jobb volt, háziasabb és természetközelibb, az Alzheimer-kórban szenvedő, szép mellű (az alkotók hivatalos álláspontja) és művészlelkű hősnő például még vezetékes telefonba mondja be a nemrég még Zolofttal, újabban azonban már Viagrával házaló hősnek, hogy hagyjál, ne hívj stb.
Kosztümös film, 1996-ig megyünk vissza az idõben. Régen minden jobb volt, háziasabb és természetközelibb, az Alzheimer-kórban szenvedõ, szép mellû (az alkotók hivatalos álláspontja) és mûvészlelkû hõsnõ például még vezetékes telefonba mondja be a nemrég még Zolofttal, újabban azonban már Viagrával házaló hõsnek, hogy hagyjál, ne hívj stb. Mert mi is történt eddig? A Xanax verte a Zoloftot, de a Pfizer cég snájdig ügynöke bárkit szívesen lefektetett azért, hogy az õ antidepresszánsát írják fel receptre. Aztán jött az alzheimeres lány, és kiderült: a könnyen megvásárolható doktorok, az anyjukat is rég áruba bocsátó gyártók és a megfizethetõbb árú gyógyszerért Kanadába buszozó amerikai kisnyugdíjasok csak azért kellettek a képbe, hogy tartsák a gyertyát egy szép, de nehéz szerelemhez. Nyilván ez még a kisebbik rossz, mert eshetett volna Michael Moore is szerelembe, s mutogathatná õ is - ha már ilyen jól megy neki - az amerikai egészségügy rákfenéit, mondjuk egy romkomban. Ehhez, de csakis ehhez képest üdvös és a maga nem szándékos módján még szórakoztató is, hogy miközben a gyógyíthatatlan beteget játszó Anne Hathaway a nagyokat nézõ és túlmozgásos Jake Gyllenhaalnak mutogatja a mellét (és viszont), e bátor(nak szánt) magamutogatás és érzelmi fokozottság közepette derül fény a rendszer hibáira. Minden más összehasonlításban azonban Edward Zwick filmje arra a polcra kerül, ahol a szociálisan álérzékeny, petyhüdten szerelmes történetek sorakoznak, s biztosítják egymást érettségükrõl, kifinomultságukról.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."