film - SZERELEM ÉS MÁS DROGOK

  • - kg -
  • 2011. január 20.

Zene

Kosztümös film, 1996-ig megyünk vissza az időben. Régen minden jobb volt, háziasabb és természetközelibb, az Alzheimer-kórban szenvedő, szép mellű (az alkotók hivatalos álláspontja) és művészlelkű hősnő például még vezetékes telefonba mondja be a nemrég még Zolofttal, újabban azonban már Viagrával házaló hősnek, hogy hagyjál, ne hívj stb.
Kosztümös film, 1996-ig megyünk vissza az idõben. Régen minden jobb volt, háziasabb és természetközelibb, az Alzheimer-kórban szenvedõ, szép mellû (az alkotók hivatalos álláspontja) és mûvészlelkû hõsnõ például még vezetékes telefonba mondja be a nemrég még Zolofttal, újabban azonban már Viagrával házaló hõsnek, hogy hagyjál, ne hívj stb. Mert mi is történt eddig? A Xanax verte a Zoloftot, de a Pfizer cég snájdig ügynöke bárkit szívesen lefektetett azért, hogy az õ antidepresszánsát írják fel receptre. Aztán jött az alzheimeres lány, és kiderült: a könnyen megvásárolható doktorok, az anyjukat is rég áruba bocsátó gyártók és a megfizethetõbb árú gyógyszerért Kanadába buszozó amerikai kisnyugdíjasok csak azért kellettek a képbe, hogy tartsák a gyertyát egy szép, de nehéz szerelemhez. Nyilván ez még a kisebbik rossz, mert eshetett volna Michael Moore is szerelembe, s mutogathatná õ is - ha már ilyen jól megy neki - az amerikai egészségügy rákfenéit, mondjuk egy romkomban. Ehhez, de csakis ehhez képest üdvös és a maga nem szándékos módján még szórakoztató is, hogy miközben a gyógyíthatatlan beteget játszó Anne Hathaway a nagyokat nézõ és túlmozgásos Jake Gyllenhaalnak mutogatja a mellét (és viszont), e bátor(nak szánt) magamutogatás és érzelmi fokozottság közepette derül fény a rendszer hibáira. Minden más összehasonlításban azonban Edward Zwick filmje arra a polcra kerül, ahol a szociálisan álérzékeny, petyhüdten szerelmes történetek sorakoznak, s biztosítják egymást érettségükrõl, kifinomultságukról.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.