film - VAKÍTÓ FEHÉRSÉG

  • - köves -
  • 2009. október 15.

Zene

Csatlakozz a hadsereghez! A jelentkezésre buzdító hirdetésekben a hazafiság és a helytállás legszebb példái szoktak felvonulni, még a sár is aranyból van, a kedvcsináláshoz mégis több kell. Hogy mennyivel több, kiválóan példázza a Vakító fehérség, melyet, ha készítői az antarktiszi rendőrség kampányának szánták, már adhatják is a jelentkezési lapot.
Csatlakozz a hadsereghez! A jelentkezésre buzdító hirdetésekben a hazafiság és a helytállás legszebb példái szoktak felvonulni, még a sár is aranyból van, a kedvcsináláshoz mégis több kell. Hogy mennyivel több, kiválóan példázza a Vakító fehérség, melyet, ha készítõi az antarktiszi rendõrség kampányának szánták, már adhatják is a jelentkezési lapot. Az Antarktiszon ugyanis egyedüli rendõri erõként Kate Beckinsale teljesít szolgálatot. Olyan alakkal, amilyet a színésznõ fejlesztett ki magának, nem lehet könnyû nehéz életû munkáslányokat játszani, mert az elsõ (s egyben az utolsó) nehézség, ami eszünkbe ötlik róla, hogy a megterhelõ forgatás során biztosan nehéz volt az egyeztetés a személyi trénerrel. Szóval nehéz lehet neki itt minálunk, a halandók körében, de mentségére szóljon, nem is tesz úgy, mintha ide tartozna. Gyorsan meg is szabadul a szolgálati thermopulóvertõl, s irány a zuhanyfülke - tegye fel a kezét az a magára valamit is adó krimi (az Elemi ösztönnek most hallgass), mely a feszültségkeltésnek ilyen merész eszközével merne élni, s már rögtön a legelején! Szóval akár bátor és önironikus startnak is nevezhetnénk Beckinsale zuhanyba küldését, az ezt követõ másfél órára azonban elzárják a meleg vizet: mindenki rettenetesen komolyan veszi a hideglelést, sokasodnak a hullák, s néhány összefagyott szovjet katona is elõkerül a hóból. Ez remek összekötõ kapocs lehetne a Dead Snow címû norvég nácis zombifilmmel (utóbbi hamarosan kijön DVD-n), de nincs ilyen szerencsénk: ahogy az élõk, úgy a halottak sem kelnek életre.

Az InterCom bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."