Lemez

James Williamson: Re-Licked

  • - greff -
  • 2015. február 23.

Zene

Noha számos koncert- és demófelvétel őrizte nyomát, a Stoogesról szóló írások nemigen szokták volt megemlíteni, hogy a zenekar a feloszlása előtt voltaképp összerakta a 70-es években végül soha el nem készült negyedik albumának teljes anyagát. Talán azért is volt ez így, mert a megismert számok szembementek azzal a kanonizált képpel, amely a Stoogest a rocktörténet örök radikális bajkeverőiként mutatta be: a dalok jelentős része semmit nem tett meg azért, hogy valamelyik irányban kilógjon kicsit a tradicionális rockzene már akkor is jókorára duzzadt alaphalmazából. Így aztán most duplán is jó ötletnek tűnik, hogy ezek a régi számok (az eredeti tervekkel ellentétben) nem a zenekar, hanem James Williamson gitáros neve alatt, számos énekes hadra fogásával látnak végül hivatalosan is napvilágot. Duplán, mert így senki számára nem lehet illúzióromboló a bluesos, erősen stonesos felfogás, a két évvel ezelőtt a Ready To Die-on már eléggé kifáradtnak hangzó Iggy Pop helyett pedig csupa lelkes arc serénykedik a mikrofon előtt. Első körben az énekesnők emelkednek ki: Carolyn Wonderland igazán súlyossá alakítja az Open Up And Bleed éjszakai balladáját, amely egyébként is az anyag legerősebb tétele, Lisa Kekaula a Bellraysből pedig a régi Iggyt idéző zabolátlansággal esik neki az album legpunkosabb tételeként előmagasodó I Gotta Rightnak. De a többiek (Jello Biafrától Mark Laneganig) sem sokat hibáznak ezen a nem igazán fontos, de igazán jó rocklemezen.

Leopard Lady, 2014

Figyelmébe ajánljuk

„A harmincas-negyvenesek gyakran megkérdezik maguktól, hogy miért élünk még mindig itt”

Soltész Béla Osztatlan közös című második novelláskötetének szereplői átlagos emberek, akik a 2020-as évek rossz közhangulata ellenére, a polikrízis közepette próbálnak boldogulni. Generációs tapasztalatokról és az élet minden területére beférkőző politikáról is beszélgettünk a szerzővel, aki társadalomtudósként a migráció hatásait kutatja, dél-amerikai kalandjairól pedig útleírásaiban számolt be.

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”