Jeges szintipop New Yorkból - először játszik a Tempers Budapesten

  • narancs.hu
  • 2023. május 9.

Zene

Három év csúszással, de végre nem kell sokat várnunk rá, hogy a New York-i formáció hozzánk is megérkezzen jéghideg szintipop ütemeivel. A Tempers tavaly új, New Meaning című lemezével forgatta fel a táncparketteket, május 23-án a Turbinában pedig minket is átjárhat jeges diszkózenéjük.

A Jasmine Golestaneh által vezetett projekt 2013 óta szállítja hűvös, szintipop ütemeit. Már az első dalaikra felfigyeltek olyan neves zenei oldalak, mint a Pitchfork, a Noisey, a V Magazine vagy az Interview. Első lemezük Services címmel 2015-ben jelent meg, melyet azóta három nagylemez követett, a legutóbbi épp tavaly tavasszal jelent meg New Meaning címmel.

Zenéjüket a Fletwood Mac, a Kraftwerk és a Joy Divison inspirálta, de nagy hatással volt rájuk a londoni és New York-i művészi közeg is. Ezek hatása már a debütáló lemezükön is megfigyelhető volt, első underground slágerük, a Strange Harvest pedig egyből kitárta számukra a nemzetközi klubok kapuit. Második, Junkspace című lemezük Rem Koolhass vizionárius építész úttörő esszéjén alapult, amely a fogyasztóbarát építészetről szól, így vegyítve zenéjükben a különböző művészeti ágakat, míg Fundamental Fantasy EP-jük egy művészrezidencia "eredményeként" született meg Stromboli szigetén.

A számos élő fellépés mellett 2023 újdonságot jelent a zenekar számára: a duó felállás átalakul, széleskörű együttműködéssé változik Eddie Cooper producerrel, a Temperst pedig élőben és felvételeken is Jasmine Golestaneh vezeti.

A formáció baljós elektronikája keveredik a lassú, statikus diszkóütemekkel, a táncolható ritmusokkal és a már-már ipari hangzású, gótikus hangképekkel és moziszerű vizualitással. A Tempers első budapesti koncertjét 2020-ban vártuk, ám ezúttal semmi sem állíthatja meg őket, hogy végre Budapestet is megtáncoltassák jéghideg zenéjükkel.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.