Mindezt azért érdemes felidézni, mert a Szépmûvészeti Múzeum pár napos kiállításán újabb kamu részesei lehettek a látogatók. Noha a múzeum oszlopaira feszített molinó láttán világos volt, hogy a Samsung szerepe sokkal több puszta szponzorációnál, a kiállítás címe, a nagyméretû Warhol-arckép mind-mind arra utalt, hogy a mûvész 3D-s kísérleteit tekinthetjük meg: filmet, rajzot, bármit. Hiszen ahogy Paul Morrissey vagy bárki más, miért ne készíthetett volna akár Warhol is filmet a korabeli térhatású technikával? Vagy képeket - amik aztán speciális (akkor még piros/zöld) szemüveggel élvezhetõk.
Lehet, hogy készültek ilyen darabok, ám a Szépmûvészeti Múzeumban ezeket nem lehetett látni. A látogatók egy termékbemutatón vehettek részt, ahol a mûszaki cég újdonságát csodálhatták meg. Az "ultravékony" háromdimenziós televíziót, amirõl elképzelhetõ, hogy már az idén, bár inkább jövõre, a karácsonyi vásár - és az áruvásárlási hitelek - sztárja lesz.
És hogy került ide Warhol? Hát úgy, hogy közismert mûveit a tévére hangolták, és a bejáratnál kapott speciális szemüveggel nézhettük meg. Kétségtelenül jól néztek ki így is, de ezzel az erõvel lehetett volna Leonardo, Monet vagy Egry József is a készülékekben. Bárminek a másolata, ahogy azt a vásári látványosságoknál megszokhattuk.
Szépmûvészeti Múzeum, augusztus 27.-szeptember 1.
*