Kérdés, hogy miként mutathatók be három aprócska teremben a lengyel ellenállás történetének dokumentumai, kezdve a gdanski hajógyári sztrájktól a hadiállapoton át egészen az első szabad választásokig - tudva, hogy a szovjet blokk más országaival ellentétben itt a korhadt rendszer eltűnését hatalmas tömegek követelték. Ebből is következik, hogy a kurátoroknak irdatlan mennyiségű szamizdat anyagból kellett válogatniuk - szem előtt tartva azt is, hogy felnőtt egy olyan nemzedék, amely még csak elképzelni sem tudja, milyen volt az élet a vasfüggöny mögött.
Ajánlom
Kérdés, hogy miként mutathatók be három aprócska teremben a lengyel ellenállás történetének dokumentumai, kezdve a gdanski hajógyári sztrájktól a hadiállapoton át egészen az elsõ szabad választásokig - tudva, hogy a szovjet blokk más országaival ellentétben itt a korhadt rendszer eltûnését hatalmas tömegek követelték. Ebbõl is következik, hogy a kurátoroknak irdatlan mennyiségû szamizdat anyagból kellett válogatniuk - szem elõtt tartva azt is, hogy felnõtt egy olyan nemzedék, amely még csak elképzelni sem tudja, milyen volt az élet a vasfüggöny mögött. Száraz történelmi adalékok helyett így a lengyel események vizuális lecsapódására fókuszálnak. Joggal, hiszen a Szolidaritás mozgalom tudatosan használt mindenféle képhordozót, legyen az plakát, bélyeg, röplap, képeslap, naptár, kitûzõ, karácsonyi üdvözlõlap, "új" papírpénz (30 ezüst Jaruzelski tábornok képmásával, vagy az elsõ kísérleti orosz dollár), nem beszélve az olyan látványos demonstrációról, mint amikor Waleþsa egy II. János Pál képmásával díszített óriási golyóstollal írta alá az 1980-as sztrájkot lezáró megállapodást. Megtudhatjuk, hogy mire utal a röplapokon feltûnõ holló, a 13-as szám és a CDN betûcsoport, miként emelték vissza a vizuális kultúrába a lengyel történelem korábbi jelképeit (a koronás sast és a czeþstochovai Fekete Madonnát), milyen szerepe volt az ellenzéki mozgalomban a katolikus egyháznak. A Szolidaritás mediatizált képe kétarcú volt. Míg az egyház képi nyelve gyakran leragadt a közhelyes propagandánál, a humoros és kreatív megoldások csúcspontját a Narancs Alternatíva akciói jelentették - a kiállításon a vidám "törpék forradalmát" többek közt egy kétszemélyes, fejen hordható "Segítsd a rendõrséget! Verd össze magad!" feliratú papírtank képviseli. A Szolidaritás 1989-es választási plakátján pedig a westerncsizmás Gary Cooper indul a szabad jövõ felé.
Herendi Gábor új romantikus vígjátéka is egy cseh sikerfilm alapján, közvetlen állami támogatás nélkül készült. A Szenvedélyes nők novemberben kerül a mozikba.
Július 1-én lép hatályba a „helyi önazonosság jogának védelméről” szóló törvény, amely az ingatlanok adásvételét is brutális mértékben korlátozhatja, s a betelepülés megtiltására is lehetőséget nyújt. Nagy Zoltán ügyvéddel, az ingatlanjog.hu oldal alapítójával az elővásárlás kérdését jártuk körül.
A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.
A DVTK focicsapata igazi NER-vállalkozás: egy a Fideszhez jól bekötött káder képes felülírni a tulajdonos akaratát is klubigazgatóként. Az egész rendszert látva két kérdés vetődik fel: ki rúghat ki egy a szakmájában nem teljesítő szakembert, és mire megy el a pénz?
Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.
A Kaposvári Törvényszék jogerős ítélete szerint a bérlő Sió-Csarnok Kft.-nek vissza kell adnia a gamászai strandot a város vagyonkezelő cégének, mert a bérleti jogviszonyt létesítő és módosító szerződés törvénysértő.