film - Ausztrália

  • Iványi Zsófia
  • 2009. január 29.

Zene

Baz Luhrmann nem kispályázik: egy egész kontinenst jelölt ki legfrissebb mozija témájául, azt a reményt ébresztve nézőjében, hogy bővítheti nagyjából a bumeránghajigáló őslakosokra, a fura arculatú állatokra és a fegyencek leszármazottaiból verbuválódott népességre korlátozott ismereteit a térségről. A történelmi tabló helyett majd' háromórányi, a II.
Baz Luhrmann nem kispályázik: egy egész kontinenst jelölt ki legfrissebb mozija témájául, azt a reményt ébresztve nézõjében, hogy bõvítheti nagyjából a bumeránghajigáló õslakosokra, a fura arculatú állatokra és a fegyencek leszármazottaiból verbuválódott népességre korlátozott ismereteit a térségrõl. A történelmi tabló helyett majd' háromórányi, a II. világháború idején tobzódó romantikát és kalandot kapunk, nyakon öntve egy nagy adag, a hátunk közepére (sem) kívánt politikai korrektséggel. Az Ausztráliában ugyanis a "jók" (élükön a minden kameraállásból snájdig Hugh Jackmannel) szeretnek minden erszényest és patást, feketét és okkert, míg a "rosszak" felváltva náspángolnak, gyilkolásznak bennszülött asszonyokat és lövöldöznek kengurura. Csalódottságunkat fokozandó a rendezõt a Moulin Rouge-ból ismerõ Nicole Kidman az utolsó percig sem fakad dalra, inkább sokadik alkalommal bizonyítja, hogy a kiskosztümös külsõ nemegyszer szegecses latexbe csomagolt lelket takar. Meg persze érzõ szívet is, aminek csücskében félvér kiskölkök, jóképû macsók és egy csordányi szarvasmarha is remekül megférnek. A nem túl bonyolult jellemû, de annál vonzóbb küllemû szereplõk mellett a filmben fontos szerepet kapnak az ausztrál hegyek és völgyek - már amit nem takar ki belõlük a tehenész bicepsze. Hogy ez mennyire zavaró, végsõ soron ízlés dolga, mi arról sem szeretnénk elhamarkodott ítéletet alkotni, hogy a film készítõi vajon komolyan gondolták-e az egészet, vagy egy irdatlan hosszú viccet néztünk végig. Akárhogy is volt, a poén biztosan lemaradt.

Forgalmazza az InterCom

**

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.