Koncert

Kiss Llaszlo+3

Zene

Első szólólemezén dolgozik az URH és az Európa Kiadó egykori alapító tagja, aki Ausztráliából hazatérve zenekart is szervezett maga köré, hogy előadhassa új és régebbi dalait, ameddig a vírushelyzet engedi. Az új felállás (Barabás Béla – gitár, basszusgitár, Kerék Norbert – billentyű, Libertényi Péter – dob) koncertjére járványbiztos környezetben került sor: Szentendre fölött a Pilisben, egy erdei tisztáson. A vasárnap esti időpont és a nehezen megközelíthető helyszín ellenére összegyűlt nagyjából két tucat ember, akiket a kifejezetten hideg idő sem riasztott el.

A program gerincét a készülő album anyaga adta, emellett elhangzottak Kiss Európa Kiadóban írt emblematikus dalai (Elmentek a fiúk, Ez csak egy éjjel, Lehet, A szem és a száj), valamint egy Seress Rezső-szerzemény is. Bár az utóbbi egy tangó volt, a koncert egészére sokkal inkább illik az üldögélős-odafigyelős, mint a táncolós-ugrálós jelző. Az új számok közül alig kettő igazán lendületes, a többi inkább melankolikus, lassú tempójú. Kell hozzájuk egy bizonyos hangulat, de ha átjön a mondanivaló, könnyen be tud szippantani.

Kiss tavaly töltötte be a hatvanat, ez pedig a jelek szerint számvetésre késztette, ahogy lapunknak adott áprilisi interjújában fogalmazott, „kicsit elébe ment a búcsúzásnak”. A dalokból komoly életbölcsesség és tapasztalat sugárzik, emiatt a fiatalabb korosztálynak talán nehezebb azonosulni velük, az viszont biztos, hogy hiánypótló a produkció, s megérdemelt helye van a hazai under­ground palettán.

Dömörkapu Rengeteg, szeptember 20.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.