Koncert

Kiss Llaszlo+3

Zene

Első szólólemezén dolgozik az URH és az Európa Kiadó egykori alapító tagja, aki Ausztráliából hazatérve zenekart is szervezett maga köré, hogy előadhassa új és régebbi dalait, ameddig a vírushelyzet engedi. Az új felállás (Barabás Béla – gitár, basszusgitár, Kerék Norbert – billentyű, Libertényi Péter – dob) koncertjére járványbiztos környezetben került sor: Szentendre fölött a Pilisben, egy erdei tisztáson. A vasárnap esti időpont és a nehezen megközelíthető helyszín ellenére összegyűlt nagyjából két tucat ember, akiket a kifejezetten hideg idő sem riasztott el.

A program gerincét a készülő album anyaga adta, emellett elhangzottak Kiss Európa Kiadóban írt emblematikus dalai (Elmentek a fiúk, Ez csak egy éjjel, Lehet, A szem és a száj), valamint egy Seress Rezső-szerzemény is. Bár az utóbbi egy tangó volt, a koncert egészére sokkal inkább illik az üldögélős-odafigyelős, mint a táncolós-ugrálós jelző. Az új számok közül alig kettő igazán lendületes, a többi inkább melankolikus, lassú tempójú. Kell hozzájuk egy bizonyos hangulat, de ha átjön a mondanivaló, könnyen be tud szippantani.

Kiss tavaly töltötte be a hatvanat, ez pedig a jelek szerint számvetésre késztette, ahogy lapunknak adott áprilisi interjújában fogalmazott, „kicsit elébe ment a búcsúzásnak”. A dalokból komoly életbölcsesség és tapasztalat sugárzik, emiatt a fiatalabb korosztálynak talán nehezebb azonosulni velük, az viszont biztos, hogy hiánypótló a produkció, s megérdemelt helye van a hazai under­ground palettán.

Dömörkapu Rengeteg, szeptember 20.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”