koncert - Killswitch Engage

  • V. Á.
  • 2008. augusztus 14.

Zene

Tavaly Adam Dutkiewitz gitáros gerincproblémái miatt elmaradt a Killswitch Engage, idén viszont pótoltak, ráadásul úgy, hogy a tinédzser metalcore-osok másik kedvencét, az As I Lay Dyingot is elhozták magukkal. Ez persze csak azoknak okozott különösebb katarzist, akik unják az Unearth-lemezeiket, és valami olyasmit akarnak hallgatni kicsit rosszabb minőségben, heréltebb énektémákkal és egy olyan dobossal, aki hiába pörgeti propellerként a haját játék közben, soha az életben nem lesz olyan pofátlanul ízes ütős, mint az Unearthből mostanra már kiebrudalt Mike Justian.

Tavaly Adam Dutkiewitz gitáros gerincproblémái miatt elmaradt a Killswitch Engage, idén viszont pótoltak, ráadásul úgy, hogy a tinédzser metalcore-osok másik kedvencét, az As I Lay Dyingot is elhozták magukkal. Ez persze csak azoknak okozott különösebb katarzist, akik unják az Unearth-lemezeiket, és valami olyasmit akarnak hallgatni kicsit rosszabb minõségben, heréltebb énektémákkal és egy olyan dobossal, aki hiába pörgeti propellerként a haját játék közben, soha az életben nem lesz olyan pofátlanul ízes ütõs, mint az Unearthbõl mostanra már kiebrudalt Mike Justian. A koncert után csak az maradt meg, hogy az egyik téma annyira Iron Maiden volt, hogy lelki füleimmel szinte hallottam a rákövetkezõ kedden esedékes Scream for me, Budapest! kiáltást.

A Killswitch Engage aztán megmutatta, hogy miért õk a stílus egyik alapzenekara, és ha valaki látta a Set This World Ablaze DVD-t, akkor képzelje el úgy a koncertet, természetesen az azóta megjelent As Daylight Dies dalaival. Szerintem a másfélszeresére felpumpált, széjjelvarrt Barack Obamára emlékeztetõ, barátságos Howard Jones konkrétan ugyanazt a piros sapót viselte, mint akkor, és ugyanolyan hibátlanul is énekelt, Dutkiewitz pedig pontosan ugyanúgy hozta a jó értelemben vett infantilizmusát, csak a fekete klottgatyát és a Batman-palástot cserélte le egy olyasfajta fekete fejkendõre, amitõl egy temetésre induló Mike Muir ugrott be leginkább. Nekem csak az volt a bajom a Killswitch-csel, ami lemezen is: tudniillik a relatíve könnyen emészthetõ dalszerkezetek ugyanilyen könnyen fordulnak unalomba, és cirka nyolcvan perc után akkor is megfáradnék, ha a zenekar nem erõltetné a Rose Of Sharyn jellegû ömlengéseket. Így a végét már odakintrõl hallgattam, pedig eljátszották a Diótól átvett Holy Divert is, amire a társaságomban lévõ rockzenészek egyszerre élénkültek meg, hogy végre egy jó szám, de aztán le is görbült a szájuk azzal a megjegyzéssel, hogy kár, hogy nem a Killswitch írta.

Petõfi Csarnok, augusztus 7.

****

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.