koncert - Killswitch Engage

  • V. Á.
  • 2008. augusztus 14.

Zene

Tavaly Adam Dutkiewitz gitáros gerincproblémái miatt elmaradt a Killswitch Engage, idén viszont pótoltak, ráadásul úgy, hogy a tinédzser metalcore-osok másik kedvencét, az As I Lay Dyingot is elhozták magukkal. Ez persze csak azoknak okozott különösebb katarzist, akik unják az Unearth-lemezeiket, és valami olyasmit akarnak hallgatni kicsit rosszabb minőségben, heréltebb énektémákkal és egy olyan dobossal, aki hiába pörgeti propellerként a haját játék közben, soha az életben nem lesz olyan pofátlanul ízes ütős, mint az Unearthből mostanra már kiebrudalt Mike Justian.

Tavaly Adam Dutkiewitz gitáros gerincproblémái miatt elmaradt a Killswitch Engage, idén viszont pótoltak, ráadásul úgy, hogy a tinédzser metalcore-osok másik kedvencét, az As I Lay Dyingot is elhozták magukkal. Ez persze csak azoknak okozott különösebb katarzist, akik unják az Unearth-lemezeiket, és valami olyasmit akarnak hallgatni kicsit rosszabb minõségben, heréltebb énektémákkal és egy olyan dobossal, aki hiába pörgeti propellerként a haját játék közben, soha az életben nem lesz olyan pofátlanul ízes ütõs, mint az Unearthbõl mostanra már kiebrudalt Mike Justian. A koncert után csak az maradt meg, hogy az egyik téma annyira Iron Maiden volt, hogy lelki füleimmel szinte hallottam a rákövetkezõ kedden esedékes Scream for me, Budapest! kiáltást.

A Killswitch Engage aztán megmutatta, hogy miért õk a stílus egyik alapzenekara, és ha valaki látta a Set This World Ablaze DVD-t, akkor képzelje el úgy a koncertet, természetesen az azóta megjelent As Daylight Dies dalaival. Szerintem a másfélszeresére felpumpált, széjjelvarrt Barack Obamára emlékeztetõ, barátságos Howard Jones konkrétan ugyanazt a piros sapót viselte, mint akkor, és ugyanolyan hibátlanul is énekelt, Dutkiewitz pedig pontosan ugyanúgy hozta a jó értelemben vett infantilizmusát, csak a fekete klottgatyát és a Batman-palástot cserélte le egy olyasfajta fekete fejkendõre, amitõl egy temetésre induló Mike Muir ugrott be leginkább. Nekem csak az volt a bajom a Killswitch-csel, ami lemezen is: tudniillik a relatíve könnyen emészthetõ dalszerkezetek ugyanilyen könnyen fordulnak unalomba, és cirka nyolcvan perc után akkor is megfáradnék, ha a zenekar nem erõltetné a Rose Of Sharyn jellegû ömlengéseket. Így a végét már odakintrõl hallgattam, pedig eljátszották a Diótól átvett Holy Divert is, amire a társaságomban lévõ rockzenészek egyszerre élénkültek meg, hogy végre egy jó szám, de aztán le is görbült a szájuk azzal a megjegyzéssel, hogy kár, hogy nem a Killswitch írta.

Petõfi Csarnok, augusztus 7.

****

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.