koncert - REAL YOUR NATURE VOL. 2.

  • - tardos -
  • 2009. október 22.

Zene

Este 11, Cadik már a dj-pultnál, szólnak a hiphopból dubstepbe úszó dallamok, gyülekeznek az emberek. A mester helyét lassan átveszi az osztrák The Clonious, aki szépen megszerkesztett mixével kezdi beindítani az immár teltházas tömeget.
Este 11, Cadik már a dj-pultnál, szólnak a hiphopból dubstepbe úszó dallamok, gyülekeznek az emberek. A mester helyét lassan átveszi az osztrák The Clonious, aki szépen megszerkesztett mixével kezdi beindítani az immár teltházas tömeget. Kiszámítható, táncolható zenét játszik. Kevés a hiphop, inkább igényes popzenével kevert dubsteppel készült.

A vidámságot az est fõattrakciója, Gaslamp Killer töri meg, aki az igényes hiphopperekben bõvelkedõ Kaliforniából érkezett, ahol is õ számít a legõrültebb dj-nek. Sûrûn játszik Busdriverrel és Flying Lotusszal, és idén nyáron My Troubled Mind címû elsõ, önálló szerzeményeit felvonultató EP-jével is elkészült. Hogy elmebeteggel van dolgunk, az már ránézésre kiderül: göndör, égig érõ haj, terebélyes szakáll, melybe belehelyezi a mikrofont, és közli velünk, hogy 24 órán át repült, és mindössze 2 órája ért földet. Meg amúgy sem az a kíméletes figura, de most tényleg magánkívül van, úgyhogy készülhetünk a dzsihádra. A Radiohead Idiotheque-jével nyit, melyet rövidesen a legsötétebb dubstepbe kever át. Aztán jöhet bármi: bluest, punkot, rockot, balkáni slágereket torzít át hol drum and bassbe, hol technóba, hol pedig dubstepbe. Mintha egy állati nagy kalapáccsal verné szét a saját i-podját.

Közben a Kiégõ Izzók stábja dicséretre méltó módon követi a zenei kavalkádot. Takkra pontosan a számfoszlányokhoz passzoló képeket vetítenek. És Gaslamp Killer csak nyerít, és rázza a sörényét. Felháborítóan szabadon kezeli a zenét - vagy felelõtlenül? Mert bevallom õszintén, hogy egy radioheades mézes madzag elhúzása az orrom elõtt, melyet az ordas techno-monszter kap be végül, nálam felér egy ütvefúróval kezelt fogszuvasodással. A Gaslamp District korhelyei számtalanszor hajtották el a bozontos amerikait (innen a név), manapság meg istenként kezelik õt a világ minden pontján - mert az idõ múlásával szépen kitolódnak a toleranciaszintek. Ugye-ugye?

A38 hajó, október 15.

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.