koncert - REAL YOUR NATURE VOL. 2.

  • - tardos -
  • 2009. október 22.

Zene

Este 11, Cadik már a dj-pultnál, szólnak a hiphopból dubstepbe úszó dallamok, gyülekeznek az emberek. A mester helyét lassan átveszi az osztrák The Clonious, aki szépen megszerkesztett mixével kezdi beindítani az immár teltházas tömeget.
Este 11, Cadik már a dj-pultnál, szólnak a hiphopból dubstepbe úszó dallamok, gyülekeznek az emberek. A mester helyét lassan átveszi az osztrák The Clonious, aki szépen megszerkesztett mixével kezdi beindítani az immár teltházas tömeget. Kiszámítható, táncolható zenét játszik. Kevés a hiphop, inkább igényes popzenével kevert dubsteppel készült.

A vidámságot az est fõattrakciója, Gaslamp Killer töri meg, aki az igényes hiphopperekben bõvelkedõ Kaliforniából érkezett, ahol is õ számít a legõrültebb dj-nek. Sûrûn játszik Busdriverrel és Flying Lotusszal, és idén nyáron My Troubled Mind címû elsõ, önálló szerzeményeit felvonultató EP-jével is elkészült. Hogy elmebeteggel van dolgunk, az már ránézésre kiderül: göndör, égig érõ haj, terebélyes szakáll, melybe belehelyezi a mikrofont, és közli velünk, hogy 24 órán át repült, és mindössze 2 órája ért földet. Meg amúgy sem az a kíméletes figura, de most tényleg magánkívül van, úgyhogy készülhetünk a dzsihádra. A Radiohead Idiotheque-jével nyit, melyet rövidesen a legsötétebb dubstepbe kever át. Aztán jöhet bármi: bluest, punkot, rockot, balkáni slágereket torzít át hol drum and bassbe, hol technóba, hol pedig dubstepbe. Mintha egy állati nagy kalapáccsal verné szét a saját i-podját.

Közben a Kiégõ Izzók stábja dicséretre méltó módon követi a zenei kavalkádot. Takkra pontosan a számfoszlányokhoz passzoló képeket vetítenek. És Gaslamp Killer csak nyerít, és rázza a sörényét. Felháborítóan szabadon kezeli a zenét - vagy felelõtlenül? Mert bevallom õszintén, hogy egy radioheades mézes madzag elhúzása az orrom elõtt, melyet az ordas techno-monszter kap be végül, nálam felér egy ütvefúróval kezelt fogszuvasodással. A Gaslamp District korhelyei számtalanszor hajtották el a bozontos amerikait (innen a név), manapság meg istenként kezelik õt a világ minden pontján - mert az idõ múlásával szépen kitolódnak a toleranciaszintek. Ugye-ugye?

A38 hajó, október 15.

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.