koncert - WOLF PARADE

  • Soós Csaba
  • 2010. május 13.

Zene

A kanadaiak fellépése után két fontos tanulsággal lettem gazdagabb: az egyik, hogy a Duna közelről rettenetes halszagot áraszt, a másik pedig, hogy a Wolf Parade annyira mégsem jó zenekar. A koncert azért alapvetően rendben volt.
A kanadaiak fellépése után két fontos tanulsággal lettem gazdagabb: az egyik, hogy a Duna közelrõl rettenetes halszagot áraszt, a másik pedig, hogy a Wolf Parade annyira mégsem jó zenekar. A koncert azért alapvetõen rendben volt. Amikor február végén kiderült, hogy a montreali együttes fellép nálunk, egy pillanatra teljesen irrelevánssá vált az az össznépi fanyalgás, ami a hazai koncertfelhozatal miatt szokott elõtörni - teljes joggal, hozzáteszem. A Wolf Parade ugyanis valóban az elmúlt évtized egyik fontos zenekara ebben a fajta angolszász gyökerû indie-rockban; elsõ két lemezüket (Apologies To The Queen Mary, At Mount Zoomer) egy emberként rajongta körbe a popzenei sajtó a Pitchforktól a Guardianig. A zenekar hazai ismertsége persze elenyészõ, így attól lehetett tartani, hogy érdektelenségbe fullad a dolog, szerencsére azonban a több száz megjelent nézõ rácáfolt a várakozásokra, remélhetõleg biztatást adva a szervezõknek a jövõt illetõen.

A budapesti koncert a júniusban megjelenõ új lemezt felvezetõ európai turné elsõ állomása volt, érthetõ tehát, hogy a zenekaron még nyoma sem látszott a fáradtságnak: teljes intenzitással "söpörtek" végig a másfél órán. A két fõ dalszerzõ, a szintijével babráló, állandó fejrázással hengerlõ Spencer Krug és a Joe Strummer, valamint Mick Jones szerelemgyerekének tûnõ hiperaktív, különféle kütyük és gitárok között ingázó Dan Boeckner remekül egészítette ki egymást, és felváltva vezették elõ idegbajos, magas vérnyomásban szenvedõ dalaikat. A másfél csillagos pontlevonás inkább azért jár, mert ebbõl a folyamatosan felzaklatott állapotból talán elég lett volna egy óra is; az új, kétségtelen lelkesedéssel elõadott számok sem tûntek annyira izgalmasnak, ráadásul kimaradt a Modern World, illetve a hátborzongató Bang Your Drum. Cserébe viszont megkaptuk a katartikus I'll Believe In Anythinget, aminek a klipjét nálunk forgatták. Ezután már a halszag sem tûnt annyira orrfacsarónak.

A38 hajó, május 6.

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Nem az a baj, hogy zebrára költi, hanem hogy lopta

  • Upor László

„Hé, emberek, nem látjátok, hogy egyesek komoly szervezettséggel talicskázzák tova, ami a tiétek, illetve nektek járna?” Upor László dramaturg, egyetemi tanár, a Freeszfe Egyesület alapítójának írása az SZFE-blokád meghirdetésének ötödik évfordulóján.

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.