Lemez

Lambchop: FLOTUS

  • Szabó Sz. Csaba
  • 2017. január 1.

Zene

A nashville-i Lambchop melankolikus, komótos eleganciával kibontakozó, mindig biztos kézzel és ízlésesen hangszerelt lemezeit a nemtörődöm kritikusok hajlamosak az alternatív country hagyományaihoz kötni, ami nem is feltétlenül hülyeség, hisz valóban, Kurt Wagner énekes-dalszerző-szövegíró és mindenkori zenekara countryt is játszik, de azon kívül még dzsesszt, soult, kísérletezős rockzenét, folkot, valamint néha kissé súlytalan, de ihletett tapétazenét. A zenekar azon produkciók nem annyira hosszú sorát gyarapítja, amelyeknek csodásan áll az öregedés, köszönhetően a minden egyes lemez alkalmával elvégzett ráncfelvarrásoknak, illetve annak, hogy a Lambchop már a kezdet kezdetén is rokonszenvesen és menthetetlenül öreges volt.

A FLOTUS már a tizenkettedik nagylemez a sorban, ám a zenekar ezúttal is meg tudott újulni. Wagner állítólag a rendszerint kommersz rádiópopot hallgató felesége playlistjére szerette volna becsempészni a dalait, ennek érdekében pedig a hangszerelést elektronikával, dobgépekkel és vokóderezett énekkel frissítette. A végeredmény természetesen még csak távolról sem emlékeztet semmiféle kurrens slágerlistás produkcióra, ám kétségtelen, hogy kapott a zenekar valami új, üde lendületet – például a majdnem húszperces The Hustle a Lambchop mércéjével már-már komplett acid party. Ugyanakkor a fentebb említett stílusjegyek ebben a kontextusban is nagyszerűen érvényesülnek, a daloknak még mindig van súlya és humora, s a néhol glitches elektronika és a torzított ének sem megy a finom gesztusok, a személyesség, az előadói karakter rovására.

Merge, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.