Lemez

Lázár tesók: Hullámtörés

Zene

Az Esti Kornélból ismert testvérpár, Lázár Ágoston és Domokos néhány éve kezdett el duóban zenélni, hogy azokat az ötleteiket is megvalósíthassák, amelyek kevésbé illenek zenekaruk zúzós, rock ’n’ roll központú világába. Igazi lendületet másik közös együttesük, a Pegazusok Nem Léteznek tavalyi feloszlása után kapott a projekt, mivel ott is a lassú, melankolikus dalok voltak többségben, s az utánuk maradt űrt szerették volna betölteni. Ennek eredménye a most megjelent 11 számos nagylemez, ami tudatosan minimalista hangszereléssel készült: nincs rajta se dob, se basszus, csak akusztikus gitárok, zongora és némi cselló.

Lázárék szerint a zenékre és a szövegekre egyaránt lazább, elengedőbb életérzés jellemző, próbálták kihasználni, hogy nem nehezednek rájuk külső elvárások. Az alaphangulatot legjobban az Olyan egyszerű című dalban szereplő alábbi kép írja le: „Most itt ülök egy fröccsel, és szarok az egész világra, tökéletesnek mondanám, a világ is épp szarik rám.” A szomorkás hangvételt csak a Manu Chao stílusát idéző Másnapos dal töri meg zeneileg, de a szövege ennek is inkább elgondolkodtat, mint felvidít. A többi számnál is érdemes figyelni a szövegre; messze felfelé lógnak ki a hazai átlagból.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."