Lemez

Gorillaz Song Machine, Season One: Strange Timez

Zene

Damon Albarn virtuális zenekara, az utóbbi években komoly tempót diktáló Gorillaz nem tervezett idén nagylemezt, hanem kicsit a tévésorozatok mintájára januártól havonta kiadott egy-egy dalt, amelyek végül egy albummá álltak össze. Albarnék a projektnek a Song Machine címet adták, az első évad az őrült 2020-as évre reflektálva a Strange Timez elnevezést kapta. Ennyi az újdonság, amúgy a szokásos featuring parádét zúdítják ránk a rajzfilmhősök. Kezdjük a negatívumokkal: a Pink Phantomban hiába tesz meg mindent Elton John, ha az egészet lehúzza 6lack hányingerkeltő autotune betétje, a Friday 13th pedig szintén lehetne egy egész jó kis dal, ha nem rontaná el Octavian mumble rappelése. A St. Vincent közreműködésével készített Chalk Tablet Towersről sem könnyű jót mondani, és Robert Smith-nek is voltak már erősebb vendégeskedései (az őt szerepeltető címadó dal kissé emlékeztet a Cure-féle Wrong Numberre). És akkor a pozitívumok! A Valley Of The Pagansben Beck emeli az esemény fényét, és ez a dal jobb, mint bármi, amit ő a két legutóbbi saját lemezére felvett. A Pac-Manben Schoolboy Q, a Dead Butterfliesban pedig Kano bizonyítja, hogy lehet normálisan is rappelni, az Ariest Peter Hook emblematikus basszusozása emeli éteri magasságokba, az egyszerre dreampopos, bossanovás és világzenés Désolé (benne az elbűvölő Fatoumata Diawarával) meg valami csoda. A Slowthai és a Slaves kocsmai rap-punkja a Momentary Blissben is kiváló befejezés, úgyhogy kíváncsian várjuk a második évadot.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.