Lemez

Gorillaz Song Machine, Season One: Strange Timez

Zene

Damon Albarn virtuális zenekara, az utóbbi években komoly tempót diktáló Gorillaz nem tervezett idén nagylemezt, hanem kicsit a tévésorozatok mintájára januártól havonta kiadott egy-egy dalt, amelyek végül egy albummá álltak össze. Albarnék a projektnek a Song Machine címet adták, az első évad az őrült 2020-as évre reflektálva a Strange Timez elnevezést kapta. Ennyi az újdonság, amúgy a szokásos featuring parádét zúdítják ránk a rajzfilmhősök. Kezdjük a negatívumokkal: a Pink Phantomban hiába tesz meg mindent Elton John, ha az egészet lehúzza 6lack hányingerkeltő autotune betétje, a Friday 13th pedig szintén lehetne egy egész jó kis dal, ha nem rontaná el Octavian mumble rappelése. A St. Vincent közreműködésével készített Chalk Tablet Towersről sem könnyű jót mondani, és Robert Smith-nek is voltak már erősebb vendégeskedései (az őt szerepeltető címadó dal kissé emlékeztet a Cure-féle Wrong Numberre). És akkor a pozitívumok! A Valley Of The Pagansben Beck emeli az esemény fényét, és ez a dal jobb, mint bármi, amit ő a két legutóbbi saját lemezére felvett. A Pac-Manben Schoolboy Q, a Dead Butterfliesban pedig Kano bizonyítja, hogy lehet normálisan is rappelni, az Ariest Peter Hook emblematikus basszusozása emeli éteri magasságokba, az egyszerre dreampopos, bossanovás és világzenés Désolé (benne az elbűvölő Fatoumata Diawarával) meg valami csoda. A Slowthai és a Slaves kocsmai rap-punkja a Momentary Blissben is kiváló befejezés, úgyhogy kíváncsian várjuk a második évadot.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.