Koncert

Lelkes karaoke

David Bowie-est a Gödörben

  • - izs -
  • 2011. december 19.

Zene

Ahhoz képest, hogy csupa pasi ügyködik a színpadon, meglehetősen széles a megvillantott riszálási technikák skálája. Van itt szolid csípő jobbra-csípő balra, elviccelt fenékrázás, ritmikus önsimogatás, komolyan vett fenékrázás, és hasonló mozdulatsorok minden mennyiségben és minőségben.

 

A csípőcsavarintáshoz hasonlóan a danolászás színvonala is erősen ingadozó szombat este a Gödörben: hiába sikerül például Poniklo Imrének (Amber Smith) vagy Bakó Balázsnak (Supersonic) többé-kevésbé megidéznie a mester szellemét, pár egyedi humorral fűszerezett sztorizgatásnak vagy hangképzésügyileg komoly kihívásokkal küszködő kollégának egy fenékrázásnyi idő sem kell ahhoz, hogy legyilkolja az amúgy sem különösebben sűrű hangulatot. A mélypont egyértelműen Bérczesi Róbert egy szál gitáros akciója valahol félidőben: a Hiperkarma és a Biorobot énekese szóban, dalban és tettben egyaránt bizonyítja, hogy nem sok köze van David Bowie-hoz – ami igazából nem lenne baj, ha erről nem egy Bowie-esten adna számot. Ráadásul zsinórban hármat.

 

 

Frenk


Frenk

Fotó: Németh Dániel

 

Ezután már csak jobb jöhet – és szerencsénkre jön is: bár Poniklo és Bakó továbbra is ügyesen és szórakoztatóan utánozgatják a mestert, a legigazibb mű-Bowie díja egyértelműen Frenknek jár. A (nehezen megbocsátható nevű) The Starmans tagjai közül ő az egyetlen, aki van annyira izgalmas és karizmatikus előadó, hogy csuklóból, (látszólag) minden erőlködés nélkül magára vonja és végig meg is tartsa a figyelmet; a kissé hermafrodita megjelenés, a mély hang és a kígyónőmozgás már csak a hab a Bowie-tortán.

 

Senkinek sem akarunk tippeket adni, de ha a jövőben Frenk többet, mindenki más pedig kevesebbet (vagy egyáltalán nem) szerepelne az ilyen jellegű megmozdulásokon, akkor a dolog inkább emlékeztetne valódi koncertre, mint egy jól hangszerelt, lelkes rajongók által lezúzott karaoke-estre.

 

Gödör Klub, december 17.

 

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.