Koncert

Morbid Angel

  • - vincze -
  • 2011. december 19.

Zene

A gyér nézőszám alapján a magyar rajongók többségének vélhetően óriási csalódás a Morbid Angel formabontóra sikerült új lemeze, azIllud Divinum Insanus. Hiszen az MA nem jár sűrűn errefelé: utoljára 2006-ban lehetett őket elcsípni a Szigeten, olyan hangzással, ami nyolcvanperces fehérzaj-támadássá degradálta a koncertet. Igaz, akkor még a klasszikusnak mondott felállással érkeztek, mára viszont a súlyos gerincbántalmaktól szenvedő Pete Sandoval dobost Tim Yeung váltotta, míg Erik Rutan gitáros helyére a Norvégiából importált Destructhor érkezett.

 

A koncert egyik nagy kérdése így az volt, vajon mit produkálnak az új arcok - főleg a Sandoval őrjöngő tempói miatt komoly kihívás elé állított Yeung - élőben. A Morbid Angel persze semmit nem bíz a véletlenre: az új gitáros színpadi látványban ugyan sehol sem volt az energiabomba Rutanhoz képest, de hibátlanul játszott, Yeung pedig egyrészt tökéletesen hozta Sandoval legendás témáit, másrészt a lassabb részeknél a Tommy Lee-iskola minden mutatványát (dobverőpörgetés, teátrálisan, fej mögül indított ütések) elővezette. A másik kérdés (mennyit játszanak a vitatott új lemezről?) szintén a papírforma szerint dőlt el: két dal kivételével semennyit - még az I Am Morbid is kimaradt, ami (akárcsak a Dawn Of The Angry hanyagolása) komoly hibája volt a koncertnek.

 

Trey Azagtoth viszont - szerény, egyik lábról a másikra állós színpadi antijelenléte ellensúlyozásaként - még mindig stabilan hozza a műfaj legbetegebb gitárszólóit. David Vincent, az egykor fennhéjázó köcsögként viselkedő énekes-basszusgitáros pedig meglepő módon majdnem a slayeres Tom Araya szintjéig jutott barátságosságban: még Happy Birthdayt is dalolt az épp születésnapos Yeungnak. Ez persze abszolút megölte a vérengző death metal frontemberi imázst - bár a jóságos nagybácsiként viselkedő Vincent látványa voltaképp legalább annyira bizarr, mint a legutóbbi MA-lemez.

 

Club 202, november 27.



Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.