Lemez

Péterfy Bori & Love Band: 2

  • - hm -
  • 2010. január 14.

Zene

Miután megjelent a Péterfy Bori & Love Band markáns, erős bemutatkozó lemeze 2007 októberében, a zenekar viszonylag hamar eljutott a klubokban telt házak előtt, a fesztiválokon pedig egyre jobb és jobb időpontokban koncertező csapatok szintjére. Ami nyilván az egyszerű, azonnal fülbemászó daloknak volt köszönhető, és persze a masszív színésznői képességeit énekesként is hasznosító Péterfy Bori karizmájának.

 

Az új lemezen ismét a zenekarvezető-dalszerző Tövisházi Ambrus szinte már védjegyszerűvé vált gitáros, sanzonos popzenéje hallható, kicsit borultabb, kormosabb, füstösebb dalokkal – azzal a különbséggel, hogy Lovasi most csak egy számban tűnt fel szerzőtársként (személyes kedvencemben, a Jó reggelt, Boriban), a Love Band pedig nagyobb szerepet kapott a dalszerzésben, és még egy vadonatúj szövegírót, Hujber Szabolcsot is sikerült „leigazolni”.

A 2 komolyabban vett, de korántsem komolykodó lemez, amin a kicsit sötétebb árnyalatok mellett a játékosság és az optimistábban popos zenei világ is megmaradt. Az új anyag a három lassabb tételt leszámítva sokkal dinamikusabb, lendületesebb, karcosabb, mint az elődje volt – némiképp olyan, mintha egy film noir stílusban készült animációs mozi kísérőzenéjét hallanánk (a legjobb példák erre: Bűvös vadász, Ájultan fekszem veled, Fekete párna). Ezúttal ugyan nincs annyi sláger, mint az első albumon (bár a Téged nem vagy az Egyedi Péterrel, az Óriás frontemberével rögzített Újraélesztő azonnal hat), de az ötletes koncepció és a karakteres dalok révén a 2 máshogy lett erős (kerek, egységes és szerethető) lemez.

Megadó Kiadó, 2009

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.