Lemez

Péterfy Bori & Love Band: 2

  • - hm -
  • 2010. január 14.

Zene

Miután megjelent a Péterfy Bori & Love Band markáns, erős bemutatkozó lemeze 2007 októberében, a zenekar viszonylag hamar eljutott a klubokban telt házak előtt, a fesztiválokon pedig egyre jobb és jobb időpontokban koncertező csapatok szintjére. Ami nyilván az egyszerű, azonnal fülbemászó daloknak volt köszönhető, és persze a masszív színésznői képességeit énekesként is hasznosító Péterfy Bori karizmájának.

 

Az új lemezen ismét a zenekarvezető-dalszerző Tövisházi Ambrus szinte már védjegyszerűvé vált gitáros, sanzonos popzenéje hallható, kicsit borultabb, kormosabb, füstösebb dalokkal – azzal a különbséggel, hogy Lovasi most csak egy számban tűnt fel szerzőtársként (személyes kedvencemben, a Jó reggelt, Boriban), a Love Band pedig nagyobb szerepet kapott a dalszerzésben, és még egy vadonatúj szövegírót, Hujber Szabolcsot is sikerült „leigazolni”.

A 2 komolyabban vett, de korántsem komolykodó lemez, amin a kicsit sötétebb árnyalatok mellett a játékosság és az optimistábban popos zenei világ is megmaradt. Az új anyag a három lassabb tételt leszámítva sokkal dinamikusabb, lendületesebb, karcosabb, mint az elődje volt – némiképp olyan, mintha egy film noir stílusban készült animációs mozi kísérőzenéjét hallanánk (a legjobb példák erre: Bűvös vadász, Ájultan fekszem veled, Fekete párna). Ezúttal ugyan nincs annyi sláger, mint az első albumon (bár a Téged nem vagy az Egyedi Péterrel, az Óriás frontemberével rögzített Újraélesztő azonnal hat), de az ötletes koncepció és a karakteres dalok révén a 2 máshogy lett erős (kerek, egységes és szerethető) lemez.

Megadó Kiadó, 2009

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.