Lemez

Péterfy Bori & Love Band: 2

  • - hm -
  • 2010. január 14.

Zene

Miután megjelent a Péterfy Bori & Love Band markáns, erős bemutatkozó lemeze 2007 októberében, a zenekar viszonylag hamar eljutott a klubokban telt házak előtt, a fesztiválokon pedig egyre jobb és jobb időpontokban koncertező csapatok szintjére. Ami nyilván az egyszerű, azonnal fülbemászó daloknak volt köszönhető, és persze a masszív színésznői képességeit énekesként is hasznosító Péterfy Bori karizmájának.

 

Az új lemezen ismét a zenekarvezető-dalszerző Tövisházi Ambrus szinte már védjegyszerűvé vált gitáros, sanzonos popzenéje hallható, kicsit borultabb, kormosabb, füstösebb dalokkal – azzal a különbséggel, hogy Lovasi most csak egy számban tűnt fel szerzőtársként (személyes kedvencemben, a Jó reggelt, Boriban), a Love Band pedig nagyobb szerepet kapott a dalszerzésben, és még egy vadonatúj szövegírót, Hujber Szabolcsot is sikerült „leigazolni”.

A 2 komolyabban vett, de korántsem komolykodó lemez, amin a kicsit sötétebb árnyalatok mellett a játékosság és az optimistábban popos zenei világ is megmaradt. Az új anyag a három lassabb tételt leszámítva sokkal dinamikusabb, lendületesebb, karcosabb, mint az elődje volt – némiképp olyan, mintha egy film noir stílusban készült animációs mozi kísérőzenéjét hallanánk (a legjobb példák erre: Bűvös vadász, Ájultan fekszem veled, Fekete párna). Ezúttal ugyan nincs annyi sláger, mint az első albumon (bár a Téged nem vagy az Egyedi Péterrel, az Óriás frontemberével rögzített Újraélesztő azonnal hat), de az ötletes koncepció és a karakteres dalok révén a 2 máshogy lett erős (kerek, egységes és szerethető) lemez.

Megadó Kiadó, 2009

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.