lemez - SLASH: SLASH

  • G. A.
  • 2010. április 29.

Zene

Noha a korábbi két szólólemezére (It's Five O'Clock Somewhere, Aint Life Grand) és a Velvet Revolverekre (Contraband, Libertad) is írt egy-két kétségbevonhatatlanul erõteljes számot, a világ nyilvánvalóan azért figyeli még ma is a kelleténél sokkal kíváncsibban az oly jellegzetes megjelenésû, immár negyvennégy éves gitáros ténykedését, mert húsz évvel ezelõtt a GNR-ben pengetett, a zenekarban, aminek idõ elõtti széthullásán számos egykori rajongó (és hát rajongó volt hajdanán a fél bolygó) még most sem képes túltenni magát. Ahol a közvélekedéssel ellentétben nem õ volt a legtehetségesebb szerzõ: Slashnek még saját bevallása szerint is nagy szüksége volt Izzy Stradlinre és Axl Rose-ra, hogy megszûrjék és áramvonalasítsák irigyelni valóan laza csuklóval kicsavart sziporkáit.

Friss lemezén nem áll mellette egyetlen ilyen megbízható dalköltõ sem, mellécsapódott viszont egy focicsapatnyi közepesen (M. Shadows, Andrew Stockdale), illetve nagyon (Ozzy, Ian Astbury, Fergie, Lemmy) híres énekes. Meglepetések nélküli, bár legalább makulátlanul professzionális teljesítményt nyújt mindegyik - Slash versenyeredményérõl azonban ennyi sem állítható. ' ugyanis ezúttal még Lemmynek is képes volt jóságos, a magyar kereskedelmi rádiók reggeli daldobozába is kényelmesen belerejthetõ, azaz karc- és élnélkülire fényezett tucatdalt írni, és ez a Doctor Alibi (a két valóban ízes retró, a By The Sword és a Starlight mellett) még a lemez elfogadható számai közé tartozik. A többi csak gitározós liftzene.

Roadrunner, 2010

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Megint vinnének egy múzeumot

Három évvel ezelőtt a Múzeumok Nemzetközi Tanácsa, az ICOM hosszas viták után olyan új múzeumi definíciót alkotott, amelyről úgy vélték, hogy minden tekintetben megfelel a kor követelményeinek. Szerintük a társadalom szolgálatában álló, nem profitorientált, állandó intézmények nevezhetők múzeumnak, amelyek egyebek közt nyitottak és befogadók, etikusak és szakszerűek…

A vezér gyermekkora

Eddig csak a kerek évfordulókon – először 1999-ben, a rejtélyes okból jócskán túlértékelt első Orbán-kormány idején – emlékeztek meg szerényen arról, hogy Orbán Viktor egy nem egész hét (7) perces beszéddel 1989-ben kizavarta a szovjet hadsereget Magyarországról.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."