Visszhang: lemez

Leon Vynehall: Rare, For­ever

  • - minek -
  • 2021. május 5.

Zene

A brit elektronikus tánczene egyik legkarakteresebb alkotója (eredeti nevén: Topp Thomas Oliver) három év után immár a második, izgalmasan sokszínű lemezét készítette el a Ninja Tune kiadónál.

Elmondhatjuk, hogy egy újabb remekmívű album született a keze alatt, amely egyszerre épít hangulatteremtő készségére, az ambient (néha a trip-hop, sőt a jazz) felé elmozduló hangszobrászi talentumára és ösztönös táncoltató vénájára. A Rare, Forever egy füstös-karcos felütéssel indul (Ecce! Ego!), ám a hangmintákból összebarkácsolt átvezetés után máris egy rég bezárt klub kellős közepén találjuk magunkat, a sötétet pásztázó fényekben. A Mothra szinte ott folytatja, ahol Vynehall pár éve abbahagyta a lábak és törzsek mozgatását – hangulatos, hol sejtelmes, hol direkt lüktetés, kötelező, mégis váratlan csúcspontra kihegyezve. Az Alichea Vella Amor dobok nélkül is működik, finom metronomikus lüktetésével és tüneményes szaxofonfutamaival villámgyorsan szippant magába; a Snakeskin Has-Been című darab pedig az ütemek mellé némi borzongást is adagol. Ahogy haladunk előre, úgy lesz egyre nyilvánvalóbb, hogy mennyire ügyesen kezeli, manipulálja Vynehall a kimintázott (és nem is csak énekelt) emberi hangokat, amelyeket hol bugyborékoló, hol zaklatottan lüktető ütemek sodornak magukkal. Az utolsó két darabban azután búcsút int a klubhangulatnak: szövegtöredékekkel átszőtt, lassú sodrású hangfolyamokkal teszi kerekké ezt az albumnyi időre szabott, mégis fordulatos történetet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.