Koncert

Magashegyi Under­ground

Zene

Tíz évvel ezelőtt megjelent első lemeze, az Ezer erdő dalait játszotta el újra a zenekar, elejétől a végéig, pontosan abban a sorrendben, ahogy az albumon szerepelnek.

Tíz évvel ezelőtt megjelent első lemeze, az Ezer erdő dalait játszotta el újra a zenekar, elejétől a végéig, pontosan abban a sorrendben, ahogy az albumon szerepelnek. Az aktuális felálláshoz (Bocskor Bíborka ének, Fűrész Gábor gitár, Kőrös Tamás basszusgitár, Toldi Miklós dob) a múltidézés jegyében több régi tag is csatlakozott ezen az estén. Színpadra lépett az alapító billentyűs, Fodor Máriusz, a legtöbb dal szövegét jegyző Tariska Szabolcs (aki egy időben állandó vendég volt), a csapatban nyolc évig gitározó és azóta pedig menedzserként működő Szepesi Mátyás, valamint Drapos Gergely is, aki basszusgitárosként segített be jó néhány alkalommal.

A koncert számomra azért is kihagyhatatlan program volt, mert épp abban az időszakban, 2010 és 2012 között jártam rengeteget a Magashegyi Underground koncertjeire, és ugyan egy ideje már kevésbé követem őket, most egy pillanat alatt visszajöttek a régi bulik emlékképei. Úgy tűnt, hogy a közönség nagy részében ugyanilyen élénken él az az időszak: a terem szinte teljesen megtelt, a rég nem játszott számokat is kivétel nélkül ováció fogadta, szövegüket pedig kórusban énekelte a tömeg.

Az is bebizonyosodott, hogy hiába változott rengeteget az idők során a Magashegyi stílusa, a 12 szám legalább kétharmada ma is gond nélkül megállná a helyét a repertoárban. Miután a lemez összes dala sorra került, következett egy bő háromnegyed órás best of blokk az azóta született slágerekből, így lett igazán kerek az este.

A dalok mellett egyébként Bocskor Bíborka személyisége teszi igazán szerethetővé a zenekart. Ártatlanságot és naivitást sugároz a színpadról, épp emiatt nehéz mosolygás nélkül megállni, amikor például elmeséli, hogy miután egy róluk megjelent cikkben azt olvasta, mekkora pogó volt a koncertjükön, megkérdezte a többiektől, mit is jelent ez pontosan. Most különösen boldog és kiegyensúlyozott, hiszen 37 évesen első gyermekét várja.

Akvárium Klub, március 7.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.