Lemez

Marie Davidson & L’Œil Nu: Renegade Breakdown

  • - minek -
  • 2020. november 1.

Zene

Marie Davidson, a jeles kanadai zenész, dj, performer bő egy éve önként abbahagyta a turnézást. E tekintetben csupán fél évvel előzte meg pályatársait, akik hamarosan – bár kényszerből – ugyancsak így tettek. Viszont szofisztikált, szintipopszerű dalainak rögzítéséhez létrehozott egy trió formációt: a Marie Davidson & L’Œil Nu-ben ő énekel és szintetizátorozik, mellette férje és alkotótársa, Pierre Guerineau (kettejük projektje az Essaie Pas szintipopduó) és a szintén régi alkotótárs, Asaël Robitaille tekergette a gombokat.

A Renegade Breakdown afféle terápia Davidson számára, ám az élvezetesebb fajtából. Mindent fel­ölel, ami számára bűnös élvezet lehetett: Fleetwood Mac-áttűnéseket, némi klasszikus new wave diszkót, nyolcvanas évek inspirálta, kissé műanyag szintifunkot, de akad némi erőteljes sanzonbeütés is. Szigorúan véve alig van vérbeli táncolnivaló szerzemény, bár a felütésként szolgáló címadó szám robotdiszkóba ágyazott ars poeticája kétségtelenül ilyen, ráadásul még ott a Worst Comes to Worst gitármintás-savas pumpálása, a kettő között pedig a Back to Rock kései Pink Floyd-allúziója. De ezzel elég is a klubhangulatból, jöhetnek az újdonsült chanteuse szándékosan vintage hangszerelésű dalai, amelyek időutazós stílusgyakorlat-hangulatuk dacára határozottan, mindenféle katarzist és komolyságot mellőzve szórakoztatóak.

Ninja Tune/Neon Music, 2020

alá

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.