Még fél lóerő - Woven Hand (koncert)

  • m.l.t.
  • 2006. július 20.

Zene

David Eugene Edwards eddig kétszer járt hazánkban: először 2000-ben a 16 Horsepower Secret South című albumát turnéztatva, majd 2005-ben - ugyancsak a Szigeten - a Woven Hand nevű újabb zenekarának Consider The Birds című albumával.

David Eugene Edwards eddig kétszer járt hazánkban: először 2000-ben a 16 Horsepower Secret South című albumát turnéztatva, majd 2005-ben - ugyancsak a Szigeten - a Woven Hand nevű újabb zenekarának Consider The Birds című albumával. Emlékezetes koncert volt mindkettő, de a tavalyira nem tudok úgy gondolni, hogy ne kelljen elkámpicsorodnom: néhány hónappal korábban bejelentődött, hogy a 16 Horsepowernek annyi, David társai tizenöt együtt töltött év és négy rendkívüli stúdióalbum után nem osztoznak tovább az ő elragadtatottan istenes alkotó- és világképében. Így maradt, így folytatódott a Woven Hand-sztori, mely négy évvel ezelőtt David "szabadidős", szóló vállalkozásaként indult. S melyen persze ugyancsak átsütött, hogy az utóbbi tíz-tizenöt év egyik kivételesen mélyen ihletett, súlyosan és ragyogóan karizmatikus előadójába kell újra és újra beleborzonganunk, de azért hozzáteszem, számomra az első három Woven Hand-lemez (a Woven Hand, a Blush Music és a Consider The Birds) akkor volt igazán igazi, amikor a 16 Horsepowerre emlékeztetett. Az idei Mosaic album azonban tudott valami mást és újat: az nemcsak a Lóerő countrys fílingjétől szakadt el, de a rockzene hagyományaitól is elrugaszkodott, fel a sűrűjébe, mintha valami látomásos, templomi muzsikát hallanánk.

Nagy kérdés volt, hogy mit lehet ezzel kezdeni koncerten. És hogy a várakozás még égetőbb legyen, híre jött: ebbe a turnéba - a gitáros Peter van Laerhoven és a dobos Ordy Garrison mellé - Pascal Humbert, a 16 Horsepower basszusgitárosa is beszállt.

És zúztak, zúztak, istenesen. Azokat a számokat, melyeknek a többségét David egyedül vette lemezre, most egy "irgalmatlan" rockzenekarra hangszerelve játszották el, ám úgy, hogy közben jottányit sem veszítettek az "emelkedettségükből". 2002-ben a 16 Horsepower a szordínós-akusztikus Folklore című albumot utaztatva művelt valami hasonlót, így most, Pascallal kiegészülve, mondhatni, a Woven Hand mellé kaptunk még egy fél Lóerőt is.

Maradjunk képben: lórúgásnyi "gyomrossal" végeztük, s a szokásos ámulattal: miközben napjaink rockzenéje egyre kevésbé bajlódik a mélységekkel, David Eugene Edwards Woven Handje rendületlen katarzist kínál. A ráadásban 16 Horsepower-számokkal.

A38 Hajó, július 11.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.