Koncert

Middlemist Red

  • Soós Tamás
  • 2018. április 22.

Zene

A Middlemist Red-nek csupán egy év kellett, hogy az alultáplált hazai gitárzene egyik legígéretesebb együttesévé nője ki magát, és begyűjtse a megérdemelt vállveregetéseket, amiért a külföldi trendekkel nagyjából szinkronban honosította meg a neopszichedelikus
rockot. A négy srácnak sikerült az, ami az ellenzéki politikának sehogy se, és erőlködés nélkül hozták tető alá a generációkon és stí­lus­pre­fe­renciá­kon átívelő összefogást: koncertjeiken együtt tombolnak a tinilányok, akiknek a The Black Angels meg a Tame Impala, és a deres hajú ősrockerek, akiknek a woods­tocki sárfürdő LSD-álmai jelentik a pszi­chedéliát.

A fennállásuk 5. éve alkalmából adott koncertjük is a békés összekapaszkodás és némileg a nosztalgia jegyében telt: új lemez híján a 2014-es Supersonic Overdrive című debütáló album ritkábban játszott tételeiről is lefújták a port, így aztán karrierösszegzésnek is beillett ez a fantasztikus hangulatú, a révülten táncolható posztpunktól (From the Corner of My Eyes) az űrszörfölős psych-rockig (Illuminair) érő koncert. Elhangzott mindkét lemezük szinte az elejétől a végéig, plusz a róluk lespórolt, mélybe döngölő It’s Only You, ami után csak azért vették le a lábukat egy kis időre a gázpedálról, hogy helyet szorítsanak a zenéjükbe új színeket festő, telitalálatos második lemez, a 2016-os Ripple Soul diszkóritmusokra is nyitott slágereinek (Drifter in the Dark, Silverline). A tökéletes dramaturgiájú, az elborulástól (Sundowner) a felszabadult lebegés felé tartó (Mellow), majd onnan a katartikus döngölésbe (Multicoloured Drive) kormányzott produkció minden szempontból profi volt és önfeledt: a tripelős háttéranimáció, a feszes grúvok, a sokat fejlődött (és dallamosodott) ének mind azt jelezték, hogy a Middlemist Red koncertzenekarként is készen áll az újabb szintlépésre. Csak a fantáziátlan konferálásokkal kéne kezdeni valamit, mert szép dolog a szerénység, csak épp nem rocksztárnak való.

Akvárium Klub, március 14.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.