Koncert

Middlemist Red

  • Soós Tamás
  • 2018. április 22.

Zene

A Middlemist Red-nek csupán egy év kellett, hogy az alultáplált hazai gitárzene egyik legígéretesebb együttesévé nője ki magát, és begyűjtse a megérdemelt vállveregetéseket, amiért a külföldi trendekkel nagyjából szinkronban honosította meg a neopszichedelikus
rockot. A négy srácnak sikerült az, ami az ellenzéki politikának sehogy se, és erőlködés nélkül hozták tető alá a generációkon és stí­lus­pre­fe­renciá­kon átívelő összefogást: koncertjeiken együtt tombolnak a tinilányok, akiknek a The Black Angels meg a Tame Impala, és a deres hajú ősrockerek, akiknek a woods­tocki sárfürdő LSD-álmai jelentik a pszi­chedéliát.

A fennállásuk 5. éve alkalmából adott koncertjük is a békés összekapaszkodás és némileg a nosztalgia jegyében telt: új lemez híján a 2014-es Supersonic Overdrive című debütáló album ritkábban játszott tételeiről is lefújták a port, így aztán karrierösszegzésnek is beillett ez a fantasztikus hangulatú, a révülten táncolható posztpunktól (From the Corner of My Eyes) az űrszörfölős psych-rockig (Illuminair) érő koncert. Elhangzott mindkét lemezük szinte az elejétől a végéig, plusz a róluk lespórolt, mélybe döngölő It’s Only You, ami után csak azért vették le a lábukat egy kis időre a gázpedálról, hogy helyet szorítsanak a zenéjükbe új színeket festő, telitalálatos második lemez, a 2016-os Ripple Soul diszkóritmusokra is nyitott slágereinek (Drifter in the Dark, Silverline). A tökéletes dramaturgiájú, az elborulástól (Sundowner) a felszabadult lebegés felé tartó (Mellow), majd onnan a katartikus döngölésbe (Multicoloured Drive) kormányzott produkció minden szempontból profi volt és önfeledt: a tripelős háttéranimáció, a feszes grúvok, a sokat fejlődött (és dallamosodott) ének mind azt jelezték, hogy a Middlemist Red koncertzenekarként is készen áll az újabb szintlépésre. Csak a fantáziátlan konferálásokkal kéne kezdeni valamit, mert szép dolog a szerénység, csak épp nem rocksztárnak való.

Akvárium Klub, március 14.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.