rés a présen

„Most indul az aranykor”

Zene

Nagy Zoltán operaénekes

rés a présen: Idén július 10-től a nyár végéig az Aidát játsszák a burgenlandi Szentmargitbánya kőfejtőjében, mely mű a látvány operája, a „zenei látványé” is, egymást érik a szertartásos és bevonulási zenék, indulók. Az előadás egyik szereplőjeként mit gondol, milyen élmény Thaddeus Strassberger rendezése?

Nagy Zoltán: Már elsőre lenyűgözött a látványterv, de nem gondoltam volna, hogy az előzetesen bemutatott díszletmakettet sikerül ennyire valósághűen megvalósítani. Thaddeus Strassberger tapasztalt, megfontolt és különleges esztétikai érzékkel rendelkező művészember, öröm vele a közös munka. Ha pedig a színpadon állók szeretik a készülő előadást, bízom benne, hogy a közönség számára is nagy élmény lesz a nyári produkció.

rap: Ha jól tudom, ezúttal kaszkadőrök, mutatósan koreografált momentumok is lesznek. Passzol ez a műfajhoz?

NZ: Valóban különleges látványosságban lesz része a nézőknek. A számos (részben magyar) statiszta mellett egy híres grúz tánccsoport fantasztikus táncművészeit is megcsodálhatják. Habár az Aidát napjainkban sokan kamaradrámaként említik, a keletkezéstörténetét és az operai hagyományokat ismerve, arra következtethetünk, hogy nagyon is benne rejlik egy grandiózus produkció lehetősége. Ráadásul az Aida még ma is olyan vonzó cím, amire jegyet vesznek az emberek, a közel hatezer férőhelyes szentmargitbányai kőfejtő programjában az egyik legszerencsésebb választás.

rap: Milyen kihívások elé állít egy ilyen szabadtéri előadás? Hiszen egy kőszínházban ismert az akusztika, a hang sem száll el, viszont nincsen mikroport.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.