Szétgitározhatom magam – Nagy Gábor gitáros

  • rés a présen
  • 2014. február 20.

Zene

A Wasabi Kht. ügyvezető-zenészével beszélgettünk.

rés a présen: Hogyan lett a Zanzibarból Wasabi Kht.?

Nagy Gábor: Hivatalosan 2010. január elsején, 11 év után léptem ki a Zanzibar zenekarból. Nem volt mese, ideje volt valami újba kezdenem. Pár hét múlva el is kezdtem a dalszerzést Hajdu Nelli énekesnővel, akivel egy próbatermi dzsemmelésen találkoztam. Hain Réka basszusgitárossal még korábban volt egy Ninja nevű projektem, Kludovácz Csaba dobost pedig ismerősök ajánlották. Ahogy összeálltunk, jött a név is, de hogy miért is Wasabi, azt nem tudom, csak úgy kipattant a fejemből. A Kht. mint közhasznú társaság viszont már jó poénnak tűnt, azt megelőzte pár perc gondolkodás.

false

rap: Mi volt a terv az új zenekarral?

NG: Annyit tudtam, hogy olyan zenekart szeretnék, amiben a punkos lendület mellett megjelennek a dzsesszes harmóniák, az alternek nevezhető ötletek,miközben továbbra is a rockzene a fő. És persze szétgitározhatom magam benne, úgy, hogy azért mindvégig dalokról beszélünk. A többieknek is tetszett ez, Nelli hozta is a dzsesszvonalat, akár a dalszerzésre, akár az éneklésére gondolok. Réka és Csabi viszont szintén inkább rockzenekarokban játszott előtte, bár Csabi dzsessztanszakot végzett, Réka pedig igazi funkyőrült.

rap: Milyen a munkamegosztás?

NG: A zenék nagy részét én hozom, de a próbateremben még formálódnak a dalok. A szövegeket pedig 90 százalékban Nelli írja. Valahogy én fogom össze a dolgokat, lelkesítem a többieket, és talán hisznek is a sokéves mainstream tapasztalatomnak. Egyébként kell is egy zenekarba valaki, aki viszi a hátán az egészet.

rap: Mit hozott a tavalyi lemez?

NG: Az Aranyat ér című első Wasabi Kht.-lemez az év végén jelent meg, az eredményei mostanában jelentkeznek. Jönnek a túlnyomórészt pozitív kritikák, a koncerteken pedig azt látjuk, hogy bejön az embereknek, amit csinálunk. November közepén kezdtünk egy miniturnéba, ami 8 állomásos volt, vidéki klubokban játszottunk, ez most a tavasz folyamán folytatódni fog, a bulik még szerveződnek. Lesz valamikor Budapesten egy lemezbemutató koncert is.

rap: Hol helyeznéd el magatokat a mai zenei színtéren?

NG: Rockzenekar vagyunk, abszolút a fellépéseken van a hangsúly, a koncertek lendületén, a rockos gitárszólókon, a dzsesszes énekimprókon, miközben sokak szerint kifejezetten fülbemászó dalaink vannak. Nagyon sok banda van, hihetetlen mennyiségűinformáció kerül fel a netre szinte minden órában. Ha csak egyszerűen jó vagy, az ma már kevés. Imidzs, jó dalok, jó bulik, haverok éspersze leginkább kitartás és munka kell a sikerhez. A szerencsében hiszek a legkevésbé.

rap: Hol lehet követni benneteket?

NG: Amint biztos valami koncertidőpont, felkerül a honlapunkra (www.wasabikht.hu) és a Facebook-oldalunkra (www.facebook.com/wasabikht).

rap: Nem bánod, hogy nem lettél régész?

NG: Ha nem imádnék zenész lenni, akkor szomorú lennék, de mindenért odavagyok, ami a zenészséggel jár. Dalszerzés, próbák, gyakorlás, tanítás, koncertezés. Egyébként volt már olyan gondolatom, hogy ha valami súlyos trauma érne, vagy/és valamiért csúnyán kiábrándulnék a zenélésből, akkor elmennék Kanadába favágónak vagy Olaszországba szakácsnak. Sajnos a régészetről végképp lemaradtam.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."