Lemez

Németh Róbert: Kib….tt végtelen űr

  • - minek -
  • 2019. november 30.

Zene

A több zenekarból (Heaven Street Seven, Pegazusok Nem Léteznek) ismerős Németh Róbert 2016 után újabb izgalmas szólólemezt adott ki, amelyet csak ajánlani tudunk. Nagyon jó dalokat írt, amelyek apránként engednek bebocsátást a titkok és a személyesség birodalmába. A szövegekben űr, tér és idő, klímakatasztrófa, környezetszennyezés – mintha a lapok tudományos rovata ihlette volna a szerzeményeket, persze vastag irónián átszűrve, elvégre itt a kozmikus folyamatok egyszerre adnak kontextust és allegóriát mindahhoz, ami vele és „ott belül” megtörténik. Ráadásul jó előadó, az orgánuma is megvan a produkcióhoz, ehhez pedig dukál egy remek hangzás is, ami engedi megszólalni az üdítően változatos zeneanyagot. Az Egy sosem volt lány című nyitószámban jól összerakott, hangulatos elektronika keretezi Németh keserédes-nosztalgikus hangját, de a lemez nagyrészt jóféle, hol csilingelős, hol zúzós gitárzene, afféle izgalmas poptörténeti kalandozás például egy jól elhelyezett Bowie-parafrázissal. Mindebben kulcsszerepe van a remek kísérő zenekarnak is, amelyben közreműködik többek között a gitáros Szalay Péter, a dobos Lázár Ágoston, a szinte mindenen játszó Lázár Domokos, az album egyik producereként is fungáló Takács Zoltán Jappán, illetve a régi zenésztárs Bihari Balázs is. A lemezen elszórt szinte filmzenés betéteknek is (El Prat, Erős rengés [#2]) megvan a maguk helye, hogy azután olyan dalok jöjjenek, mint a Világvége vagy a Még egy este.

Klinik, 2019

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.