Koncert

OFF!

  • - greff -
  • 2014. november 23.

Zene

Általában fordítva szokott lenni, de Keith Morris jobban néz ki élőben, mint a zenekari fotókon. A megállíthatatlanul a tarkó felé terjeszkedő tonzúra és a derékig indázó raszták kombinációja persze így is eléggé pokoli látványt eredményezett a vasárnap esti koncerten, de a szemüveg nélkül és magát tisztességesen felpaprikázva tevékenykedő énekest a – meglepően sok fiatalt magába olvasztó – közönség biztos nem a kerületi tüdőgondozó felé irányította volna legszívesebben, hanem inkább egyenesen a Parlament felé. Az amerikai hard­core most 59 éves hőséről ugyanis csak úgy sütött, hogy mennyire imád haragos lenni, hogy egyenesen szerelmes ebbe a létállapotba. Az OFF! összes, átlagban 80 másodperces számának világos és egységes lehetett így az üzenete, mely nagyjából úgy szólt, hogy azok ott fenn megcsókolhatják a seggünket, és érezzék is megtiszteltetve magukat a művelet közben. Ennél többre márpedig igazán nincs szükség ma Magyarországon.

A kedélyesen acsarkodó Morris, a Black Flag első énekese, a Circle Jerks egykori vezére még abba az iskolába tartozik, amelynek éltanulói ezt az attitűdöt hitelesen, szarkasztikus humorba mártva, felesleges bicepszugráltatás nélkül tudják képviselni – nagyjából úgy, ahogy
a műfaj máig legnagyobb ásza, Johnny Rotten kitalálta egykor. A hozzá hasonló, de nála azért fiatalabb veteránokból verbuvált ak­tuális zenekara is illeszkedik ehhez a stílushoz: az OFF! sebes, jó nagyokat rúgó dalai arra az időpillanatra utalnak vissza, amikor a punk átfordult hardcore-ba, és még nem került rá semmilyen fölösleges sallang. Az egyórás műsorba gyakorlatilag a teljes életmű belefért, és ugyan kiemelkedő dalokról távolról sem beszélhetünk, a középszerűség sem jöhetett szóba egyetlen percig sem. Hiszen inkább az előadás egészének hangulata számított, mint az egyes összetevők: az ellenállás boldog dühének haraphatóan sűrű hangulata.

 

A38 hajó, október 19.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.