Online koncert

Quimby: Plusz-Mínusz

Zene

Az idén 30 éve alakult zenekar ideális esetben épp a kerek évforduló méltó megünneplésére készülne, ehelyett fennállásuk legmélyebb válságát élik át.

Frontemberük, Kiss Tibor a járvány kitörésével nagyjából egy időben vonult be egy rehabilitációs intézetbe alkoholfüggősége miatt, immár másodjára parkolópályára téve a közös munkát. Mondhatnánk, hogy az időzítés még szerencsés is, hiszen amúgy se koncertezhetnének, a helyzet azonban összetettebb. A két esemény ugyanis halmozottan negatív hatással volt a tagok közötti belső dinamikára, és gyakorlatilag a megszűnés szélére sodorta az együttest. Közel egy évig egyáltalán nem beszéltek erről, most viszont egy dokumentumbetétekkel bővített koncertfilmben törték meg a hallgatást. Kiderült, hogyan élték meg ezt az időszakot, melyek voltak a legnagyobb mélypontjaik, és miért segítette őket ez a projekt abban, hogy meglássák a fényt az alagút végén.

A címből a mínusz tehát egyértelmű, a plusz pedig a meghívott vendégekre utal: mivel Tibi dalait egyik tag se énekelte volna szívesen, ezek előadására zenészbarátokat kértek fel (Pásztor Annát, Lukács Lászlót, Bodor Áront és Papp Szabit), a gitárszólamokat pedig Pásztor Sámuel és Sidlovics Gábor „Sidi” játszották. Nem mindegyiküknek állt jól a választott szám, Anna például igencsak egyénien értelmezte az Autó egy szerpentinent, de nem is ez adja a film jelentőségét – inkább a példás összefogás, amivel kiálltak a Quimby mellett, illetve az őszinteség, amivel a bajba jutott zenekar megtisztelte rajongóit.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.