Koncert

Rammstein

  • V. Á.
  • 2011. november 30.

Zene

A Rammstein szereti Magyarországot, Magyarország pedig a Rammsteint. A germán indusztriállovagok a másfél évvel ezelőtti Liebe Ist Für Alle Da (MaNcs, 2010. március 25.) turnéja után a még meg sem jelent retrospektív lemezük (Made In Germany 1995-2011) anyagával is eljöttek Budapestre, a magyarok pedig csurig megtöltötték a sportarénát.

Tavaly azt írtam, hogy a Rammstein olyan élőben, mint egy tökéletesen koreografált, gigaköltségvetésű hollywoodi film, és ez nyilvánvalóan erre a koncertre is állt. Súlyosbítva azzal, hogy ezúttal a decemberre ígért besztof lemez dalait játszották, vagyis a komplett életműből válogatták össze a legjobb dalokat. A Rammsteinnek márpedig van elég jó dala ahhoz, hogy a 2 órás koncert minden pillanata hibátlan legyen, és ha ehhez hozzávesszük, hogy ezekhez a kiemelkedő számokhoz megkaptuk a zenekar karrierjének legütősebb látványelemeit, máris egy gyakorlatilag tökéletes koncertnél vagyunk. (Illetve dehogy, mert egy ilyen műsorból kihagyni a Reise Reise címadóját megbocsáthatatlan hiba - pláne, hogy legutóbb se voltak képesek eljátszani). Természetesen Till Lindemann énekes megint végigtüzeskedte a koncertet (a Mein Teil alatt előkerült az üst, amiben jelképesen megfőzte a billentyűs Flake Lorenzet, volt lángoló angyalszárny az Engel alatt, égő számszeríj és természetesen tűzfújás), megvoltak a kötelező szado-mazo elemek, mint például amikor az egyébként rendkívül alulértékelt dobos, Christoph Schneider szőke háziasszonynak öltözve pórázon vezette-rugdosta át a komplett zenekart a közönség közé leeresztett hatalmas hídon, hogy aztán a küzdőtér közepén felállított miniszínpadon nyomják el a Bück Dichet, és természetesen a Pussy alatt ismét megjelent a tavaly már bemutatott, konfettiket és habot lövellő hatalmas fasz is - melynek árnyékában a slágerparádéban utazó németek sehogy se bírtak melléfogni.

 

Papp László Budapest Sportaréna, november 10.

 


Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.