Koncert

Rammstein

  • V. Á.
  • 2011. november 30.

Zene

A Rammstein szereti Magyarországot, Magyarország pedig a Rammsteint. A germán indusztriállovagok a másfél évvel ezelőtti Liebe Ist Für Alle Da (MaNcs, 2010. március 25.) turnéja után a még meg sem jelent retrospektív lemezük (Made In Germany 1995-2011) anyagával is eljöttek Budapestre, a magyarok pedig csurig megtöltötték a sportarénát.

Tavaly azt írtam, hogy a Rammstein olyan élőben, mint egy tökéletesen koreografált, gigaköltségvetésű hollywoodi film, és ez nyilvánvalóan erre a koncertre is állt. Súlyosbítva azzal, hogy ezúttal a decemberre ígért besztof lemez dalait játszották, vagyis a komplett életműből válogatták össze a legjobb dalokat. A Rammsteinnek márpedig van elég jó dala ahhoz, hogy a 2 órás koncert minden pillanata hibátlan legyen, és ha ehhez hozzávesszük, hogy ezekhez a kiemelkedő számokhoz megkaptuk a zenekar karrierjének legütősebb látványelemeit, máris egy gyakorlatilag tökéletes koncertnél vagyunk. (Illetve dehogy, mert egy ilyen műsorból kihagyni a Reise Reise címadóját megbocsáthatatlan hiba - pláne, hogy legutóbb se voltak képesek eljátszani). Természetesen Till Lindemann énekes megint végigtüzeskedte a koncertet (a Mein Teil alatt előkerült az üst, amiben jelképesen megfőzte a billentyűs Flake Lorenzet, volt lángoló angyalszárny az Engel alatt, égő számszeríj és természetesen tűzfújás), megvoltak a kötelező szado-mazo elemek, mint például amikor az egyébként rendkívül alulértékelt dobos, Christoph Schneider szőke háziasszonynak öltözve pórázon vezette-rugdosta át a komplett zenekart a közönség közé leeresztett hatalmas hídon, hogy aztán a küzdőtér közepén felállított miniszínpadon nyomják el a Bück Dichet, és természetesen a Pussy alatt ismét megjelent a tavaly már bemutatott, konfettiket és habot lövellő hatalmas fasz is - melynek árnyékában a slágerparádéban utazó németek sehogy se bírtak melléfogni.

 

Papp László Budapest Sportaréna, november 10.

 


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.