Koncert

Quimby

Zene

Két nappal a Rammstein koncertje után újabb telt házas buli a Papp Lászlóban, és ezúttal egy magyar együttes részéről - nem, nem egy régi zenekar háromévenkénti búcsúfellépése töltötte meg a nézőteret, hanem az orbitális magasságokba emelkedett Quimby. A zenészek egyáltalán nem voltak megilletődve a nagy helyszíntől, hiszen fesztiválokon játszottak már hasonló méretű nézőközönség előtt - a kérdés csak annyi volt, hogy négy fal között is hozzák-e a megbízható szintet. És persze hozták is, legfeljebb a szőrösszívű kritikusok akadhattak fenn apróságokon. Azon például, hogy ha jubileumi, karrieráttekintő koncertről van szó, akkor miért bukkan fel ennyi szám az új lemezről, és miért marad el például a koncertnyitánynak tökéletesen alkalmas Zéró dal; hogy a lassacskán Magyarország alternatív himnuszának tekinthető Most múlik pontosan című szám szövege kissé furcsán hat egy kisgyerek szájából; hogy nem kéne erőltetni az angol nyelvű éneklést; hogy időnként kicsit tompán szólt a cucc, és hogy a svájcifrank-hitellel kapcsolatos poénkodás enyhén félresikerült. Ezeken túl viszont nagyjából minden stimmelt: nem volt értelmetlen vendégsztárparádé, csak egy vonós- és egy fúvósszekció, volt viszont egy egész jól elsülő Hendrix-feldolgozás. A dalokat néha Gorillaz-szerű animációs vetítés kísérte, a show-t pedig a frizuráját a legképtelenebb variációkba összekócoló Kiss Tibi kifogástalanul vezényelte le, és ezennel végleg visszavette a karmesteri pálcát Varga Liviustól.

A zenészek ezt a három órát kíméletlenül végigdolgozták, és szinte képtelenek voltak lemenni a színpadról, meg hát a tömeg se nagyon volt hajlandó elengedni őket. A nagy kérdés már csak az, hogy innen hogyan és hova tovább - jövőre akár még a Puskás-stadion is összejöhetne, ha nem bontanák el.

 

Papp László Budapest Sportaréna, 2011. november 12.

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.