Koncert

Quimby

Zene

Két nappal a Rammstein koncertje után újabb telt házas buli a Papp Lászlóban, és ezúttal egy magyar együttes részéről - nem, nem egy régi zenekar háromévenkénti búcsúfellépése töltötte meg a nézőteret, hanem az orbitális magasságokba emelkedett Quimby. A zenészek egyáltalán nem voltak megilletődve a nagy helyszíntől, hiszen fesztiválokon játszottak már hasonló méretű nézőközönség előtt - a kérdés csak annyi volt, hogy négy fal között is hozzák-e a megbízható szintet. És persze hozták is, legfeljebb a szőrösszívű kritikusok akadhattak fenn apróságokon. Azon például, hogy ha jubileumi, karrieráttekintő koncertről van szó, akkor miért bukkan fel ennyi szám az új lemezről, és miért marad el például a koncertnyitánynak tökéletesen alkalmas Zéró dal; hogy a lassacskán Magyarország alternatív himnuszának tekinthető Most múlik pontosan című szám szövege kissé furcsán hat egy kisgyerek szájából; hogy nem kéne erőltetni az angol nyelvű éneklést; hogy időnként kicsit tompán szólt a cucc, és hogy a svájcifrank-hitellel kapcsolatos poénkodás enyhén félresikerült. Ezeken túl viszont nagyjából minden stimmelt: nem volt értelmetlen vendégsztárparádé, csak egy vonós- és egy fúvósszekció, volt viszont egy egész jól elsülő Hendrix-feldolgozás. A dalokat néha Gorillaz-szerű animációs vetítés kísérte, a show-t pedig a frizuráját a legképtelenebb variációkba összekócoló Kiss Tibi kifogástalanul vezényelte le, és ezennel végleg visszavette a karmesteri pálcát Varga Liviustól.

A zenészek ezt a három órát kíméletlenül végigdolgozták, és szinte képtelenek voltak lemenni a színpadról, meg hát a tömeg se nagyon volt hajlandó elengedni őket. A nagy kérdés már csak az, hogy innen hogyan és hova tovább - jövőre akár még a Puskás-stadion is összejöhetne, ha nem bontanák el.

 

Papp László Budapest Sportaréna, 2011. november 12.

 

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.