Koncert

Road Six Sax (vendég: Dresch Mihály)

Zene

A több mint húszéves hazai szaxofonkvartett motorja és legismertebb muzsikusa Tóth Viktor altos. Az együttest a pécsi 6-os út (angolul talán inkább Route, mint az a bizonyos 66-os) hatósugarában élő muzsikusok alapították: Haaz Imre és Solymosi Milán tenor-, Weisz Gábor baritonszaxofonon játszik. Repertoárjuk óriásira duzzadt az évek alatt. A Road Six Sax különböző stílusokban mozog egyformán nagy kedvvel: megérintette a balkáni fúvósbandák ellenállhatatlan tülkölése, a kortárs zene hangszerek határait feszegető indulata, és a funky táncos kedve is, de alapvetően azért egy dzsesszegyüttesről van szó. Általában Tóth Viktor indítja a témákat, mint például saját, Március című dalát, amire Weisz Gábor elképesztő vitálkapacitású baritonja elfoglalja a bőgős pozícióját, az akkordokat pedig a két tenoros legtöbbször azonos ritmusban hozza, kitöltve a magakelletően üres középfekvést, bár ebben el tudnék képzelni további árnyalást. Ritka alkalom, de volt már rá példa, hogy a legnagyobb (hatású) szaxofonosunk, Dresch Mihály csatlakozott hozzájuk. Az első és a második részben is felcsattant a nyíltszíni taps, amikor egy-egy intro vége felé besétált a színpadra, s bekapcsolódott a zenei folyamatba. Mind tenoron, mind szopránon, mind fuhunon hallottuk – ez volt a legizgalmasabb, a négy szaxofon ugyanis Dresch saját fejlesztésű hangszerének eddig kevésbé ismert, furulyaszerű hangzását emelte ki, bár hangerőben kicsit rá is ült. A fanatikus zenész Tóth Viktor – aki hajlamos néha szerzetesi allűrökre is – ezúttal humorát, iróniáját is megcsillogtatta, amit a telt háznyi közönség különösen élvezett.

Budapest Jazz Club, április 12.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.