Lindsay Olsen, az észak-kaliforniai zenei színtér egyik legelragadóbb alakja régóta kettős életet él: civilben bolygókutató a Berkeley Egyetemen, szabadidejében pedig tehetséges producer és aranykezű szintetizátorvirtuóz. Utóbbi minőségében közreműködött a legutóbbi Toro Y Moi-turnén, de zenél a Cinematic Orchestrában is. A Salami Rose Joe Louis Olsen egytagú, mégis gazdag hangzású „zenekara”, amelynek élén a harmadik szólóalbumát adta ki, de ez az első, amely Flying Lotus, a rokonlelkű zenebolond kiadójánál jelenik meg. A Zdenka 2080 voltaképpen egy konceptalbum, amely az emberi kapzsiság és galádság által tönkretett, disztópikus, jövőbeli világban játszódik. A bolygó megmentésében fontos szerep vár a dalokban kiteljesedő, szárnyaló fantáziára, a megoldás kulcsa pedig egy nyolcszögletű szoba, amelynek falait a címbeli Zdenka pingálta ki. Mindez persze csak a bő lére eresztett mese, amelyet Olsen 22 rövid, bűbájos dalocska formájában mesél el, ráadásul úgy, hogy a melódiákban tobzódó szerzemények ragályosnak és hipnotikusnak bizonyulnak. E futurista popzene legfőbb vonzereje a határtalan játékosság, amit változatos formákban és a legkülönbözőbb műfajokból (jazz, soul, dreampop-chillwave) merítve, ám azokat sorra-rendre kiforgatva tálal elénk. Mintegy mellékesen kiderül az is, hogy Olsen énekesnőnek sem utolsó, néha tisztán csengő, de többnyire jócskán manipulált hangja a fülünkben ragad.
Brainfeeder/Neon Music, 2019