Lemez

Salami Rose Joe Louis: Zdenka 2080

  • - minek -
  • 2019. október 5.

Zene

Lindsay Olsen, az észak-kaliforniai zenei színtér egyik legelragadóbb alakja régóta kettős életet él: civilben bolygókutató a Berkeley Egyetemen, szabad­idejében pedig tehetséges producer és aranykezű szintetizátorvirtuóz. Utóbbi minőségében közreműködött a legutóbbi Toro Y Moi-turnén, de zenél a Cinematic Orchestrában is. A Salami Rose Joe Louis Olsen egytagú, mégis gazdag hangzású „zenekara”, amelynek élén a harmadik szólóalbumát adta ki, de ez az első, amely Flying Lotus, a rokonlelkű zenebolond ki­adójánál jelenik meg. A Zdenka 2080 voltaképpen egy konceptalbum, amely az emberi kapzsiság és galádság által tönkretett, disztópikus, jövőbeli világban játszódik. A bolygó megmentésében fontos szerep vár a dalokban kiteljesedő, szárnyaló fantáziára, a megoldás kulcsa pedig egy nyolcszögletű szoba, amelynek falait a címbeli Zdenka pingálta ki. Mindez persze csak a bő lére eresztett mese, amelyet Olsen 22 rövid, bűbájos dalocska formájában mesél el, ráadásul úgy, hogy a melódiákban tobzódó szerzemények ragályosnak és hipnotikusnak bizonyulnak. E futurista popzene legfőbb vonzereje a határtalan játékosság, amit változatos formákban és a legkülönbözőbb műfajokból (jazz, soul, dream­pop-chillwave) merítve, ám azokat sorra-rendre kiforgatva tálal elénk. Mintegy mellékesen kiderül az is, hogy Olsen énekesnőnek sem utolsó, néha tisztán csengő, de többnyire jócskán manipulált hangja a fülünkben ragad.

Brainfeeder/Neon Music, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter: Nyíregyházán éreztem először, hogy meg lehet csinálni!

  • Cservenyák Katalin

Legalább kétezren gyűltek össze a szabolcsi megyeszékhely központjában Magyar Péter országjárásának péntek esti eseményére. Pedig hideg is volt és hó is. A Tisza Párt elnöke jelezte, Miskolchoz hasonlóan itt is szerettek volna fedett helyen találkozni követőikkel, de a városvezetés nem volt partner, egyúttal élesen bírálta az Orbán-kormányzat gyermekvédelmi rendszerét.