Tegnap meghalt a rock and roll

  • -legát-
  • 2017. március 19.

Zene

Chuck Berry nélkül minden másképp történt volna.

Hiába adott ki egy csomó lemezt, a teljes életműve valójában egy darab gitárriff volt. Ennek ellenére nem lehet vita abban, hogy az ötvenes évek előadói közül (beleértve Elvist is) a 90 éves korában elhunyt gitáros-énekes volt a legnagyobb hatással arra, amit ma rockzenének hívunk. A védjegyévé vált gitárfutam nélkül valószínűleg más lett volna a Beatles, az meg egészen biztos, hogy a Rolling Stones soha nem vált volna azzá, amivé.

Egészen tegnapig azt hittük, hogy Chuck Berry nem halhat meg.

Vagyis inkább reméltük.

Búcsúképpen tíz Chuck Berry-feldolgozás a Beatlestől és a Stonestól, Jimi Hendrixen és David Bowie-n át az AC/DC-ig, a Depeche Mode-ig, sőt a Greend Day-ig

The Beatles: Rock And Roll Music

The Rolling Stones: Sweet Little Sixteen

Jimi Hendrix: Johnny B. Goode

Led Zeppelin: School Days

Bruce Springsteen: You Never Can Tell

Bob Dylan: Nadine

David Bowie: Around And Around

Green Day: Johnny B. Goode

Depeche Mode: Route 66

AC/DC: School Days



Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.