Lemez

The Boxer Rebellion: Promises

Zene

Korántsem vagyok egyedül azzal, hogy korunk egyik méltatlanul alulértékelt zenekarának tartom a londoni illetőségű négyest, és tény, hogy a Boxer Rebellion negyedik albuma sem látszik felkelteni a neves fesztiválok, kiadók vagy az arénákat megtölteni képes rajongótábor figyelmét.

Pedig a TBR az évek folyamán érezhetően a professzionális zeneipar irányába mozdult el: a 2005-ös debüt határozott indie rock jegyeket felmutató karcossága fokozatosan halványult, a Promises pedig már a maga - a sterilitás határát súroló - tisztaságában mutatja fel a zenekar visszhangos gitárriffekre és a refrének alá mind gyakrabban be-bekúszó elektronikus alapzajra építő stílusát.

Az új lemezen nem találunk olyan mozgalmasabb, az általános hangulatot megtörő számot, mint az előző albumokon a Step Out Of The Car vagy a TBR eddigi legjobb felvétele, az Evacuate. Az uralkodó középtempóból viszont a Take Me Back, a Keep Moving vagy a Safe House magasan veri az eddigi hasonló próbálkozásokat, és monotonitása ellenére szerethető a klippel megtámogatott Diamonds is, a melodikus You Belong To Me pedig a zenekar legszebb dala a 2005-ös World Without End óta. A gond nem is annyira azzal van, hogy a számok meglehetősen egy kaptafára készültek, hanem sokkal inkább azzal, hogy a kompozíciókban mutatkozó fejlődésért a korai évek svungjának elvesztésével fizetett a csapat. Nathan Nicholson egytónusú vokáljának így már első hallásra sincs sok tétje, sokadszorra pedig kifejezetten unalmassá válhat. A Promises így csak majdnem sikeres album marad.

Absentee, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.